Vera in Zuid-Afrika

Limerick en Killarney

Vanochtend ben ik met backpack en al uit het guesthouse vertrokken, want deze lag helaas wat uit het centrum en daardoor heb ik mijn tas maar meteen meegenomen. Ondanks dat ik de stad nog wilde bekijken.

Inmiddels heb ik mijn kleine rugzak, die ik iedere keer op mijn buik had hangen, in de grote backpack tas gekregen. Vraag me niet hoe, maar alles zit nu in een tas en dat is een stuk makkelijker en fijner lopen. Daardoor was het ook een stuk makkelijker om door Limerick te wandelen.

Ik heb langs de rivier gewandeld en daar ook mijn ontbijt gehad. Erg mooi opgeknapt. Hierna ben ik naar het kasteel gewandeld, maar eerst kwam ik nog langs een kathedraal. Van de buitenkant erg mooi, de ingang kon ik alleen niet vinden. Alle deuren waren namelijk gesloten en ik heb de bordje ingang gevolgd, maar er was nergens een deur open.

Dus dan maar verder naar het kasteel. Deze was wel open en hier kon ik mijn tas gelukkig laten staan terwijl ik door het kasteel en de informatiezalen wandelde. Het was erg interessant alle verhalen en ze hadden het leuk aangekleed. Van het kasteel zelf stonden er nog maar 3 torens, van de 6, maar op de binneplaats hadden ze een aantal tentjes staan, een huifkar en een vuurstookplaats. Het was erg leuk aangekleed.

Hierna heb ik mijn tas weer gepakt en ben ik naar het station gelopen. Al heb ik eerst een tussenstop in een supermarkt gemaakt voor brood en een flesje drinken. Want dat had ik niet meer.

Na een half uurtje wachten op het station was mijn bus er. En 2,5 uur later en 3 file's verder was ik in Killarney. Killarney is een leuk en klein stadje. Erg gezellig, van wat ik er tot nu toe van heb gezien.

Het hostel is ook erg gezellig. Erg klein, ze hebben namelijk maar 23 bedden. Maar verder erg leuk aangekleed. Al is de kamer helaas erg klein en we liggen er met 4 mensen. Maar goed, dat overleven we wel.

Hierna wat informatie verzameld bij de toerist information, want ik wil de komende dagen naar het Killarney national park en naar de Gap of Dunloe. Ik moet nog wel even kijken hoe ik naar de Gap of Dunloe ga, want een bus gaat er niet heen en er heen wandelen is een beetje te ver. Maar misschien dat ik een fiets huur om er naar toe te gaan. Anders moet je met een tourbus en daar heb ik niet zo'n zin in. Maar goed, we zien wel wat we gaan doen....

Reacties

Reacties

Maarten

Heb je de hele dag met die tas rondgesjouwd? dan zul je wel gaar zijn.

Veel plezier bij the gap of dinges....(ik ga dadelijk wel googelen)

Laura

Hoi Vera,
Al reageer ik niet/weinig ik lees wel al jouw verhalen met plezier en bekijk de mooie foto's die je maakt.
Doe je volgend jaar mee met de 4-daagse? afstanden lopen kun jij wel en zon en regen deren je niet :-)

Groetjes,
laura

Hans

Dag Vera, Ik ben weer bij met je verhalen, zo meteen de foto's nog. Wat een vol programma heb je toch steeds, en dat al weken lang. Rust je wel uit? Maandag ga ik op vakantie, met Irene fietsen door Nederland (tja, verschil moet er zijn), dus zal ik je verslag even moeten missen. Een goede reis nog verder!
Hans

Carla

Hoi Vera,
Ik kan je bijna niet bijhouden met lezen en kijken naar je prachtige foto's! Wat heb jij een tomeloze energie en wat komen er (daardoor?) leuke en mooie dingen op je pad!! Heb me nog nooit zo verdiept in Ierland. Door jou reis krijg ik echt een goed beeld er van. Begin kriebels te krijgen om er ook eens heen te gaan. Als de kids wat groter zijn ook maar eens met hen met de rugzak deze mooie plekken op gaan zoeken:)
Ik ga nu in Ndl vakantie houden, lekker kamperen met de kids. Dus heb daarna vast weer een heleboel bij te lezen.
Veel plezier, geniet en blij schrijven!!
x carla

nizar

'n Meisje wat woont in die kaap
Praat elke nag glo in haar slaap
Haar taal is gemieks:
Dis spaans,Frans en Grieks
En soms bler sy net soos 'n skaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!