Vera in Zuid-Afrika

De eerste dagen in Nederland

Zo .. .daar ben ik weer terug in het koude kikkerlandje!! Dat is wennen met name omdat alles zo enorm anders is.

Nadat ik aangekomen was op het vliegveld zijn we naar oma's verjaardag gereden. Daar werd ik zeer hartelijk en warm verwelkomt. Het was fijn om iedereen weer te zien en ik kreeg met name heel veel te horen hoe bruin ik was (erg leuk om te horen). Na heel veel gekletst te hebben, was het tijd om naar huis te gaan en ik merkte toen ik eenmaal in de auto zat dat ik ook wel erg moe was. Maar we zijn niet meteen naar huis gereden, maar nog eerst even een bezoekje aan Leo en Jeanne gebracht. Gewoon om even hoi te zeggen.

Hierna kwam ik weer na 5 maanden in ons huisje. Dat is fijn ... Een heerlijke thuiskomst zeker omdat Maarten het huisje had versierd met slingers en ballonnen. Daarna was het tijd om lekker te slapen en dat heb ik gedaan.

De volgende dag was het tijd om lekker uit te slapen en rustig aan te doen. Beetje bij beetje ben ik mijn tassen uit gaan pakken en in de middag heb ik mijn kleren bij Hanny afgegeven, want zij was zo lief om ze voor me te wassen. Als ik het thuis moet wassen, dan ben ik over 2 weken nog niet klaar, aangezien we maar een wasrekje hebben.

In de avond ging ik met Maarten uit eten in een restaurantje in Geldrop. Eenmaal in het restaurant aangekomen, viel mijn mond open.... want daar zaten Leo, Jeanne, Nico, Mieke, Anja, Linda, Frank en Henry. Allemaal aan een tafel, rustig op mij te wachten.

Dat was een fantastisch welkom!! Wat ontzettend leuk, maar ik moest wel even bijkomen. Wat een verrassing. We hebben een heerlijke avond gehad met lekker eten, veel kletsen en genieten. Eenmaal in bed heb ik nog even na liggen genieten van deze mooie avond!

Dinsdag moest Maarten weer werken en was ik een half dagje alleen, want in de middag ben ik bij Leo en Jeanne geweest. We hebben flink bij zitten kletsen en lekker avond gegeten. Een heerlijk bord vol wortelenstampot. Dat is lekker na zo'n lange tijd!!

Woensdag was het tijd om te sporten. Maarten en ik gaan weer hardlopen dus daar zijn we vanochtend aan begonnen. We hebben een beginnersprogramma en hebben ons lekker uitgeleefd. Vervolgens was het tijd om met Hanny te gaan zwemmen en heb ik ook flink gekletst met alle dames.

In de middag na een heerlijke lunch ben ik op bezoek gegaan bij Carola. Lekker even bijkletsen en daarna naar huis voor een rustig avondje, lekker samen met Maarten.

Het is heerlijk om weer in Nederland te zijn, maar ik moet enorm wennen. Alles is anders, van het auto rijden, tot de drukte in Nederland, de mensen die geen tijd voor elkaar hebben, iedereen die op zichzelf is, het boodschappen doen, het geld, enz ... Gelukkig wen ik iedere dag meer en voel ik me weer meer op mijn gemak in Nederland!!

Reacties

Reacties

Kees

Heel erg fijn dat je weer terug bent, maar wel jammer dat er nu geen verhalen meer komen. Wat moet ik nu 's avonds doen? Saai hoor......
Ga je ook over je nieuwe stage een verslag bijhouden?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!