Vera in Zuid-Afrika

Mijn laatste verhaal in Zuid-Afrika

De laatste dagen zijn nu echt aangebroken en ik begin steeds harder af te tellen. Aan de ene kant heb ik helemaal niet het gevoel dat ik allerlei dingen voor het laatst doe, maar aan de andere kant realiseer ik het me maar al te goed. Het is vreem om een land te verlaten waar je 5 maanden op dezelfde plek hebt gewoond. Het is je thuis geworden.

Donderdag 13 januari, hebben Ingrid en ik nog een dagje heerlijke geshopt. Van mezelf mocht ik niet teveel en met name geen grote dingen meer kopen, want mijn koffer zit al hardstikke vol. Maar enkele kleine dingetjes konden er nog in.

In de avond zijn we met z'n allen van het huis, Lotte, Heidi, Berend, Ingrid en ik, uit eten geweest. We hebben een heerlijke laatste avondmaal achter de rug gehad en als afsluiting zijn we, in het donker, nog een stuk over het strand en door de zee gaan wandelen. Het was een prachtige avond en een fantastische afsluiting.

Vrijdag, 14 januari, was onze laatste volledige dag in Zuid-Afrika!! We zijn begonnen met onze spullen te pakken en natuurlijk moet onze kamer ook opgeruimd worden. Dus met een vuilniszak in de hoek ging dat vrij snel. Natuurlijk ook even de tassen gewogen en de mijn komt uit op 19 kilo. Dus dat is niet slecht :)

In de middag zijn Ingrid en ik samen gaa lunchen aan de zee, voor de allerlaatste keer. Het blijft raar om dat voor te stellen. Daarna hebben we de auto laten wassen, want deze was nogal smerig van alle modderwegen die we gehad hadden. Daarna was het tijd om ook de auto terug te brengen. Gelukkig kwam Berend ons ophalen, dus hoefde we niet naar huis te lopen ,was een flink eind is.

Daarna hebben we afscheid van Berend moeten nemen en was het tijd om de rest van de middag en avond rustig door te brengen. Met name met nog wat pakken en wat overige dingetjes op de laptop te doen.

Na een nacht slecht slapen. Om half 3 sliep ik nog niet en om 8 uur was ik weer wakker, ben ik nu mijn laatste verhaal aan het typen. Dadelijk ga ik mijn tas verder inpakken, douchen, ontbijten en dan ben ik er helemaal klaar voor om terug naar Nederland te komen.

Als ik terug kijk op mijn tijd hier in Zuid-Afrika dan is deze fantastisch geweest. Het zit vol met allerlei avontuurlijke dingen, die ik anders nooit zou hebben gedaan, daarnaast heb ik enorm veel geleerd. Tijdens stage met name over mezelf, over de health care in Zuid-Afrika en de kindren waarmee ik gewerkt heb. In het huis heb ik geleerd om met veel studenten samen te wonen, zelfs als je het niet allemaal zo goed samen kunt vinden.

Het was een prachtige tijd en deze sluit ik met veel plezier af, om aan mijn volgende tijd in Nederland te beginnen!!! Tot over enkele uren!!

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn verhalen. Het waren er veel, maar ik heb ze met veel plezier geschreven en de reacties waren geweldig om te lezen. Bedankt daarvoor!!

Reacties

Reacties

Kees

En wij vonden het geweldig om jouw verhalen te lezen, ook al waren het er nog zo veel.....heel goede reis en tot morgen

Opa Pieper

hoi Vera, welkom thuis in een nat Nederland !!!!
groetend
Opa P.

Heleen en Hans

Het was vor ons ok erg leuk om mee te lezen met je belevenissen !! Ik heb de schade daarnet even ingehaald, wij zijn een weekje gaan wintersporten en hebben de laatste week niet meer gevolgd.
Hopenlijk heb je een goede reis, komt je bagage mee.
Denk wel dat je een lichtelijke cultuurshock zult hebben morgen en een tijd daarna ook... Een wereld van contrasten !

Groetjes,

Hans en Heleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!