Vera in Zuid-Afrika

Boedapest

Afgelopen week zijn Maarten en ik 5 dagen naar Boedapest geweest. Heerlijk om er even tussen uit te zijn en met name is zo'n mooie stad. Boedapest is een aanrader. Het heeft prachtige, oude gebouwen zowel op Boeda als op Pest met daar tussen de Donau.

We hebben heerlijk weer gehad en zijn flink bij gebruind, aangezien het dagelijks 35 graden was. Tijdens de vakantie verbleven we in een hotel, wat er prima uit zag en goed werd onderhouden. 2 deuren verder was er een restaurantje waarvan je in eerste instantie zou zeggen dat het een oud vervallen pand was. Dat dachten wij ook en zo gingen we eerst op zoek naar iets anders, maar dat konden we zo snel niet vinden. Dus toen zijn we toch beland in het restaurantje, maar al leek het van de buitenkant oud en vervallen, van de binnekant was het een prachtige binnenplaats met boompjes/struiken, tafeltjes en stoeltjes en aan de kant stond er een bar. Het eten was er voortreffelijk en prachtig opgemaakt. Zo doende zijn we er 3 keer wezen eten.

Mocht je ooit naar Boedapest gaan dan is het aan te raden om een Leganda kaart te kopen. Met deze kaart kun je onbeperkt voor 2 of 3 dagen met het openbaar vervoer reizen en dat heb je wel nodig in Boedapest, aangezien alles flink wat meters uit elkaar ligt. Ook zit er bij deze kaart een rondvaart inbegrepen en deze is ook zeker de moeite waard. Het was ook heerlijk om even af te koelen en uit te waaien op de boot in de warmte die er op het land heerste.

Al met al is Boedapest een prachtige stad en zou ik het iedereen aanraden!!
Bekijk ook het filmpje even. Dan krijg je een beeld van de stad.

Reacties

Reacties

Katja van Berken

Vorig jaar heb ik ook twee weken in Boedapest doorgebracht. Ik heb mijn kamer in Hotel Novotel Budapest Centrum via http://www.hoteltelnet.hu/nl/ vantevoren geboekt. Het art deco gebouw lag in het hartje van de binnenstad en zo waren de belangrijkste bezienswaardigeheden in handbereik. Boedapest is ook volgens mij een aanrader!

Katja van Berken

Vorig jaar heb ik ook twee weken in Boedapest doorgebracht. Ik heb mijn kamer in Hotel Novotel Budapest Centrum via http://www.hoteltelnet.hu/nl/ vantevoren geboekt. Het art deco gebouw lag in het hartje van de binnenstad en zo waren de belangrijkste bezienswaardigeheden in handbereik. Boedapest is ook volgens mij een aanrader!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!