Vera in Zuid-Afrika

Sponsoractie voor Zuid-Afrika

Sponsoractie voor The Lonwabo School in South-Africa

In augustus vertrekken Ingrid en Vera naar Zuid-Afrika voor 5 maanden. In Zuid-Afrika gaan ze stage lopen bij de organisatie Ukheto en zullen daarbij op enkele speciale scholen werkzaam zijn. Een van deze speciale scholen is de Lonwabo school.

Ukheto is een organisatie die jongeren vanaf 14 jaar met cerebral palsy (hersenverlamming) helpt. Deze jongeren hebben ernstige tot matige lichamelijke aandoeningen en de organisatie helpt hen om hun leven beter op de rit te krijgen, te begeleiden op school en plannen maken voor de toekomst.

Aangezien veel mensen in Zuid-Afrika het niet zo ruim hebben en met name mensen met een problematiek niet, hebben we bedacht om een sponsoractie te houden voor de kinderen binnen de Lonwabo school. Op deze school hebben ze grote behoeften aan goed lesmateriaal, waaronder lees- en leerboeken. Door middel van geld op te halen willen we deze materialen voor ze kopen.

Ons idee ...

Geef een plek, situatie, dier, plaats of ... op in Zuid-Afrika en vertel wie je erop wilt zien. Vervolgens bedenk welk bedrag je voor deze foto wilt geven om The Lonwabo school te steunen. Mail naar Ingrid (ingriddejong12@hotmail.com) of Vera (vera.wijffelaars@hotmail.com) en geef jouw ‘ideale' foto en bedrag op. Wij zullen vervolgens doorgeven hoe je dit bedrag over kunt maken of we komen het ophalen.

Vervolgens zullen wij als we in Zuid-Afrika zijn (proberen, afhankelijk van de moeilijkheid van de foto's) de foto's maken en natuurlijk krijg je deze nog te zien. Volg dus vooral onze weblogs.

Hartelijk bedankt namens de kinderen van The Lonwabo school!!!

Groetjes Ingrid de Jong en Vera Wijffelaars

Weblog Ingrid: ingriddejong.reismee.nl

Weblog Vera: vera.reismee.nl

Hanny

Keileuk initiatief, dames! Ik wil in ieder geval graag een foto van Vera en een leeuw zien. Daar heb ik 10 euro voor over. Is dat genoeg? Waarschijnlijk verzin ik nog wel meer "opdrachten". Succes ermee en ... wees a.j.b. voorzichtig!
Liefs, Hanny