Vera in Zuid-Afrika

Nieuwe reisplannen

Mijn trip naar Ierland is me zo goed bevallen dat ik inmiddels alweer een nieuwe trip aan het plannen ben. Dit keer ga iknaar Zuid-Afrika. Maar niet alleen voor vakantie maar vooralom stage te lopen en wel voor5 maanden. Dit keer ga ik niet alleen maar samenmet Ingrid (klasgenoot) dit grote avontuur aan.

De stageinstellingen waar we heen gaan ligt in Port Elizabeth en is genaamd Ukhetho. Ukheto is een kleine organisatie die zich inzet voor mensen die lijden aan cerebrale parese, ook wel een hersenverlamming genoemd. Ze hebben lichamelijke klachten maar hun inteligentie is gemiddeld tot boven gemiddeld.

Op het moment zijn we bezig om alles te regelen rondom stage, met school en met Khaya (bemiddelingsorganisatie in Zuid-Afrika). Khaya regelt stage & onderdak voor ons.

Afgelopen week hebben we een gesprek gehad met een meisje, Ingrid, dat net terug is van een stage in Zuid-Afrika. Ze heeft ons enorm veel verteld, tips gegeven, uitleg gegeven over hoe het land in elkaar zit en wat we allemaal kunnen doen. Het was een prachtig en interessant verhaal. Met veel plezier hebben we er naar geluisterd, foto's bekeken en vragen gesteld.

Mocht er weer nieuws komen dan houden we je op de hoogte

Wink

Liefs Ingrid en Vera

Maarten B

Zodra je definitief geboekt hebt ga ik ook boeken. Waarschijnlijk kom ik van 22-12 tot ergens in jan. langs.

Arjaan

wauw! maybe treffen we elkaar weer geheel toevallig dan:p zou ik mn ticket vast gaan boeken?

Lisette

Wat gaaf.

Klinkt als een mooi avontuur!

Maarten A

Sokker = Voetbal
Spens = Provisiekamer
Spuitvliegtuig = Straaljager
Stokkielekker = Lolly
Stootskraper = Bulldozer, Enz.
Strooimeisje = Bruidsmeisje
Wildeperd = Zebra
Windlawaai = Opschepper
Wipmat = Trampoline

Chantal

Ik kijk nu al uit naar je verhalen en foto's. hoop dat je de andere foto's tegen die tijd al in geplakt hebt.

groet Chantal

Hanny

Keigaaf en spannend, schat! En ... je bent nog niet eens weg of het feest der verwarring is al weer aan de gang. Kan Maarten A geen woordopsoekboekie uit gaan geven? Komt vast van pas.
Keep us posted!
Love, Hanny

Heleen Brevé

Hi Vera ,

Ek sal soo seg...jij gaan een baie, baie fraaie avontuur begin. Suid Afrika is nie altij veilig nie voor die blankes, so het is saak goed te weet wat jij doen...Ek het nog goei raad...vermijd die townships, daar nie gaan kuier nie..jij wordt dan kwijt jouw sakkie, jouw geld, en jouw vertrouwe !
Ons heb friende in Cape Town en heb daar in 2006 4 week gekuier..baie baie mooie land.

Heleen

Is natuurlijk nie leuk nie voor jouw manskerel Maarten..maar ja...

Martine

Jihaaaaaaaaaaah! Let's do it!!!!!

Carla

Woh Vera,

Mijn droomreis!!?!
Ik ga je helemaal mee volgen en wie weet treed ik daarna (eerst kids wat groter:-) gewoon in je voetsporen.
Super
liefs carla

Lia&Albert

Ha die Vera, we kijken weer uit naar je verhalen en wensen je een super ervaring toe!!