Vera in Zuid-Afrika

Een weekje verder ....

Inmiddels ben ik alweer een week thuis. Niet dat ik dat gevoel heb, maar helaas gaan de dagen gewoon voorbij zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Het is nog steeds raar om terug in Nederland te zijn. Je hoortoveral om je heen Nederlands, op school, op het station, in de supermarkt, aan de telefoon, enz.... Nog steeds denk ik regelmatig in het Engels. Je hebt het zo lang gesproken en om dan ineens om te schakelen, is toch minder makkelijk dan je denkt.

De afgelopen week heb ik een heerlijke, relaxte, goede en fijne week gehad. Ik heb het gevoel dat ik rustig op de Nederlandse bodem heb kunnen belanden. De eerste dagen ben ik voornamelijk bezig geweest met mijn tas uitpakken, mijn post doorkijken en reageren op mails die ik nog open had staan. Verder ben ik de eerste dagen bij Hanny en Kees geweest. Weer wennen aan het in mijn eigen kamer zijn en in een bekend huis. Je hoeft ineens niet meer te zoeken naar de wc, douche of naar spullen in de keuken. Waar je de afgelopen 3 maanden mee bezig bent geweest. Daarna ben ik een aantal dagen bij Maarten geweest.

's Ochtends heb ik ineens weer een hoop keus uit welke kleren ik aan trek. Normaal ontbijt met brood dat je kent, met hagelslag. Oef, wat had ik dat gemist. Maar ook met normale melk en lekker rustig in de ochtend.

Het is raar als je dan zo terug bent, wat voor dingen je eigenlijk allemaal gemist hebt en waar je aan gewend bent om te doen of wat veranderd is als je zo'n tijd weg bent.

Na een paar dagen kom ik er steeds meer achter dat ik toch wel een hoop dingen heb gemist. O.a. waar Hanny en Kees mee bezig zijn, maar ook dingen die hier in Nederland gebeurt zijn. Zoals dat iedereen zich aan het voorbereiden is op de Mexiaanse griep en er allerlei noodplannen zijn. Daar zullen ze vast ook wel in Ierland, Schotland en Engeland mee bezig zijn geweest, maar daar heb ik toch weinig van gehoord.

Op een ochtend dacht ik ik ga even boodschappen doen, alleen dat even kon ik weg laten. Je komt de ene na de andere tegen, waar je natuurlijk even mee blijft kletsen. En dan ben je ineens een uur verder. Oei, dan maar even opschieten, want ik moet over een uur bij Maarten zijn en klaar staan om naar opa en oma te gaan. Maar het is zo gezellig en iedereen is zo geintereseerd in je reis en hoe het was.

Nu een week later....

Ik heb nog steeds het relaxte, fijne en gezellige gevoel. Vandaag heb ik mijn eerste dag op mijne nieuwe opleiding erop zitten. Vanochtend was ik allebehalve zenuwachtig of gespannen, want ik normaal wel heb als ik aan iets nieuws ga beginnen, vooral een nieuwe school.

's Ochtends heb ik eerste een intro gehad van 2 uur. Dit was verder niet echt spannend en ik vond dat er weinig in werd verteld. Hierna moest ik 2,5 uur wachten op mijn volgende les. Dit was een soort dramales waarbij stil wordt gestaan bij leiderschap, de gevolgen hiervan en hoe je dit kunt veranderen.

Hierna moest ik weer 2 uur wachten. Vandaag had ik echt een gatenkaas rooster, maar gelukkig veranderd deze elke week en is t verder een stuk beter. Als laatste les had ik vandaag hoorcollege over begeleiden van groepen in de Geestelijke Gezondheidszorg. Helemaal mijn vak en wat ik erg leuk en interessant vind. Ik hoorde ook dat dit blok in het teken van kinderen en de Geestelijke Gezondheidszorg staat, dus dat zit wel goed.

Na deze les kon ik eindelijk naar huis. Het was vandaag een erg lange dag, van kwart voor 9 tot 6 uur en tegen half 8 was ik thuis. Gelukkig stond het eten klaar en kon ik zo aanschuiven. Wat is het heerlijk om weer thuis te zijn :)

Ik heb nu alweer zin in morgen. Te zien wat voor lessen ik krijg en ik merk dat ik erg graag nieuwe informatie opneem. Mijn rooster voor de komende week is erg relax. Per week heb ik maar 15 uur les en hiernaast moet ik zelfstuderen. Dat wordt nog wel pittig, maar ik heb er zin in ....

Dit was mijn eerste week sinds ik terug ben uit Ierland en Schotland. Het blijft raar dat je je hier zo lang op voor hebt bereid en dan is het ineens over.... Maar ik heb een prachtige herinnering, prachtige foto's en Hanny en Maarten zijn bezig met een prachtig boek met hierin alle verhalen, reacties en foto's. Echt super mooi!!!!!!!! :D
Het was een super verassing toen ze dat lieten zien .... Zo mooi zou ik het nooit kunnen maken. Bedankt!!!! :)

Reacties

Reacties

Maarten

Jouw rooster is echt superrelaxed..... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!