Vera in Zuid-Afrika

Tweede dag in Edinburgh

Vanochtend na mijn ontbijtje ben ik de stad es gaan verkennen. Helaas regende het vandaag, dus met m'n wandelschoenen, jas en regenjas de stad in. Ze hebben hier prachtige oude gebouwen staan. Vaak zijn ze helemaal bewerkt, echt super mooi om te zien.

Na een aantal uren door de stad gewandeld te hebben, ben ik terug gegaan naar het hostel om wat te eten en nog wat spullen te pakken. Want om 3 uur moest ik bij mijn eerste voorstelling van vandaag zijn. Deze voorstelling was muziek en dans uit Afrika, welk land het was weet ik niet precies meer. Maar het was een prachtige voorstelling, flink spetterend en goede muziek en dans. De kern van het verhaal was dat Madonna een van de kinderen kwam adopteren en nu was de vraag of dit wel of niet mocht. Het publiek werd er ook in betrokken en er werd gevraagd wat wij ervan vonden. Erg goed, daarna blijf je er ook aan denken en ik weet nog steeds niet of ik voor of tegen was.

Maar je ging eht met een super goed en gezellig gevoel weg. Het was echt een super voorstelling.

Hierna was er nog een andere voorstellig. Deze ging over muziek en dans uit Sri Lanka. Ik had nog tijd over, dus ach waarom niet naar nog een voorstelling. Ook deze was erg spetterend en mooi om te zien. Ze lieten tijdens deze show allerlei dansen en aspecten uit het leven in Sri Lanka zien. Erg mooi.

Hierna op naar de winkel om een broodje te halen, want ik had nog maar een uurtje voordat ik bij de andere voorstelling moest zijn en ik moest hiervoor nog 25 minuten lopen. Onderweg mijn broodje opgegeten en een beetje rond gekeken.

Terwijl ik stond te wachten in de wachtrij tot dat we naar binnen mochten, raakte ik aan de praat met een vrouw. Zij was ook alleen, want haar vriendinnen waren naar een andere voorstelling, maar ze was erg nieuwsgierig wat ik van Schotland vond en er allemaal had gedaan.

De voorstelling waar we nu waren, was erg anders, maar ook erg mooi.

Deze keer was het een man alleen en hij wilde ons de rust, die we vaak vergeten, duidelijk maken. Hij deed dit op een erg mooie manier, namelijk door middel van allerlei instrumenten, maakte hij ritmes. Maar iedere keer maar een paar instrumenten. Echt mooi wat je allemaal voor verschillende rimes met 1 instrument kan doen, ook dingen waar je van te voren nooit bij nadacht.

Het einde was het mooiste, want de man kwam tussen het publiek, op de trap zitten en was samen stil met ons. Het bleef ook een hele tijd stil, tot dat er uiteindelijk 1 iemand begont te klappen en daarna volgde de rest. Het was zo'n aparte beleving en vooral wat hij klaar kreeg, want de hele tijd was de zaal zo stil. Een hele voorstelling en deze was een uur. Eht gaaf.

Hij speelt ook in een band en verkocht daar cd's van, dus ik heb samen met de andere vrouw de stoute schoenen aan getrokken en een cd gekocht. Ik ben erg benieuwd wat erop staat :)

Hierna vroeg de vrouw, die ik had leren kennen of ik nog zin had om mee wat te gaan drinken en haar vriendinen zouden ook komen. Ach, waarom niet. Dus zo belande we in de pub die Frankenstein heette. En als je naar de wc ging dan hoorde je steeds een vrouw om hulp roepen. Het was erg goed dat de dames mij van te voren hadden gewaarschuwd ;)

Het was een erg leuke en geslaagde dag :) De avond was een goede afsluiting voor mijn bijna geeindigde vakantie. Nog maar 1 dagje en dan is het tijd om naar huis te gaan.

Morgen ga ik nog naar een museum, al mijn spullen pakken en tegen 4 uur de bus naar het vliegveld nemen.... en dan ben ik weer terug na 3 maanden ...

Reacties

Reacties

wendy

hey vera,

hopelijk heb je het leuk gehad zo te horen aan al je verhalen wel!
ik kom graag een keer foto's kijken als je terug bent!

geniet nog van je laatste dag!

groetjes wendy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!