Vera in Zuid-Afrika

De berg Glen Nevis

Vanochtend lekker uitgeslapen en hierna op naar de supermarkt ommijn ontbijt te halen. Hierna ben ik naar de bus gegaan om te gaan wandelen bij de Glen Nevis. het was niet mijn bedoeling om de berg ook te beklimmen. Alleen een stuk wandelen tot de watervallen.

Bij het visitor centre heb ik geinformeerd hoe ik kon wandelen en ze vertelden dat het prima te doen was tot de watervallen. Dus daar gingen we. Het was een prachtige dag en het werd steeds beter. De zon kwam zelfs tussen de wolken door.

Toen ik halverwege was kwam ik voor de 2de keer een ouder Engels stel tegen. Ze zaten te lunchen en hiervoor had ik zitten lunchen en waren ze langs gekomen met de opmerking dat ik een erg mooie plek had uitgezocht.

We raakte aan de praat en ze vroegen of ik het leuk vond om met hen verder te lopen, waarom niet. Ik vond wat aanspraak wel gezellig. Ze vertelde waar ze vandaag kwamen en wilde van alles over mij weten. Ze vertelde ook dat ze onderweg waren naar de top van de Glen Nevis. Ik vertelde dat ik alleen naar de watervallen onderweg was en daarna weer terug zou lopen.

Ik mocht, zoals ze zeiden met hun mee lopen naar de top. Uiteindelijk heb ik dit ook gedaan. Het was een enorme lange en zware wandeling, maar wat een prachtige uitzichten had je. Al die mooie bergen en hoe hoger je kwam hoe verder je kon kijken. Tot dat je ongeveer bij de top was en niks meer zag, omdat je in de wolken zat. Maar het was een fantastische wandeling.

We zijn 's ochtends tussen half 12 en 12 uur begonnen en waren uiteindelijk tegen 9 uur beneden. Dus ruim 9 uur hebben we erover gedaan. Maar als je praat gaat dat zo voorbij. We hebben het van school tot Nederland gehad, van de tweede wereldoorlog tot ierland, enz. Het was een geweldige wandeling.

Toen we eenmaal beneden waren, mocht ik met hun mee terug rijden in de auto, want mijn bus was 2 uur geleden voor het laatst vertrokken. Ook de winkels waren natuurlijk gesloten, dus ze gingen samen met mij naar de MacDonals. We waren zo moe, dat we alleen maar ergens wilde eten, waar het makkelijk was en waar we snel wat te eten zouden krijgen.

Ook hier hebben we nog een tijd zitten kletsen en emails uitgewisseld, want hun camera hield er halverwege mee op. Ik heb nog een hoop foto's gemaakt en als ik thuis ben kan ik ze naar ze opsturen.

Tegen 11 uur was ik eindelijk terug in het hostel en doodop. Tijd voor een goede nachtrust. Helaas lukte dat niet zo goed. Maar goed....Het was een fantastische dag!

Reacties

Reacties

Maarten

Hey Hoi,

9 uur op een berg.........freakshow......

Ik ben erg benieuwd naar de foto's

Hoezo lukte de nachtrust niet zo goed?

Lia

hey alweer naar Mac! Wat een berg he!! wij zijn er ook long time ago geweest, vanaf camping beneden gaan lopen en we snapten andere campinggasten niet die hun schoenen omhuld hadden met plastic....tot we boven waren................tot onze kuiten in de sneeuw. Blijkbaar was die nu weg? slecht geslapen, vandaag relaxdagje??!! geniet nog even

Martine

Mc Donalds, Mc Donald, Mc Donalds, Kentucky Fried Chicken en de Pizzahut....nou die andere twee nog!
Enjoy!
liefs Martine

Opa Pieper

hallo Vera,
m.i. behoef je je niet ongerust te maken over de hoge frequentie van bezoek aan fastfoodrestaurants bij een wandelintensiviteit die jij aan de dag legt !! Heel sportief allemaal, wel een probleem voor je relatie want ik vrees dat die dit niet kan bijhouden !! groetjes
Opa P.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!