Vera in Zuid-Afrika

Busreis van Glasgow naar Fort William.

Vanochtend eerst maar es mijn spullen gepakt en ontbeten. Hierna even naar de supermarkt en ik wilde nog een rondje gaan lopen door een stukje van de stad. Maar het was weer gaan regen en mijn benen wilde niet zo goed, na gister de hele dag staan. Dus ik ben terug gegaan naar het hostel en heb daar nog zitten kletsen met een man uit Australie.

Tegen 12 uur met de subway richting het busstation en natuurlijk was ik daar veel te vroeg, dus moest ik nog een half uur wachten. Maar dat was erg gezellig, want ik kwam een oudere vrouw tegen en we raakte aan de praat. Ze vroeg waar ik heen ging en waar ik vandaag kwam. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, zei ze dat ze in de oorlog 3 Nederlandse jongens in het dorp had gehad en dat die toch zo aardig en vriendelijk waren. Echt leuke jongens.

Vervolgens heb ik 3 uur in de bus gezeten. Lekker voorin zodat ik veel van de natuur kon genieten en die mooie natuur was het. In Ierland zag je veel bergen, maar vaak ook flinke stukken vlakte ertussen, maar de vlaktes hier in Schotland moet je met een microscoop zoeken. Want op het moment heb ik alleen nog maar bergen gezien. Maar wel prachtige bergen. Veel groen, veel rosten en ruig gebied. Prachtig!!!

Ik zou het zou mee naar huis nemen, maar ik denk niet dat ze het accepteren in het vliegtuig.

Eenmaal in Fort William aangekomen, raakte ik aan de praat met 2 Belgen, waarvan er eentje bij mij in de bus had gezeten. Ze vroegen of ik meeging naar de pub om wat te drinken. Ach ja, waarom ook niet. Het was erg gezellig om een tijdje met hun te kletsen. Een frans meisje en jongen waren ook meegegaan. We hebben veel zitten kletsen en we wilden van elkaar weten wat je ging doen en wat je al gedaan had.

Hierna op naar het hostel om mijn spullen af te geven en in te checken. Het is een apart hostel, het lijkt meer op een B&B/hotel achtig, dan echt een hostel. Maar dat is okeej. Ik lig met 2 schotse dames op een kamer. Erg gezellig en ik kan ze erg goed verstaan :)

Hierna wilde ik boodschappen gaan doen, maar helaas het was zondag en de supermarkt was na 6 uur gesloten en ik stond er om half 7. Dan maar kijken of ik ergens wat kan eten. Dus het werd uiteindelijk de MacDonalds, in iets anders had ik niet zoveel zin in.

Daarna terug naar het hostel en lekekr wat gelezen en vroeg gaan slapen.

Reacties

Reacties

Maarten

Blij om te lezen dat je in ieder geval echt schots hebt gegeven MC Donalds :)

Jeanne

Hallo Vera,

Vandaag (19.8) 'n hittegolf in Nederland, maar morgen wordt de regen van Ier- en Schotland hier verwacht.
Uitersten dus. Volgende week weer Nederlandse bodem onder je voeten. Zal weer wennen zijn, want je leeft nu wel heel bijzonder zo zonder agenda.
Geniet van de laatste dagen in het Verenigd Koninkrijk.
Veel plezier, groetjes en kus ook van Leo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!