Vera in Zuid-Afrika

World bagpipe championship

Vandaag ben ik naar de world bagpipe championship geweest. Dit was echt gaaf om mee te maken. Het had veel weg van de Euopese kampioenschappen. Alleen waren er bij deze wedstrijd ook Schots dansen en Higlands games.

HIer heb ik voornamelijk veel van gezien. Het was erg mooi om de danseressen te zien en de higland games waren fantastisch. Ik had er nog nooit iets van gezien en ook weinig over gelezen. Maar die mannen moeten echt super sterk zijn.

Ze moesten namelijk met boomstammen gooien die 85 kilo wogen en een gewicht van 35 kilo omhoog gooien en dan niet een metertje ofzo. Nee, gewoon 6 of 7 meter. Echt onbegrijpelijk hoe mensen dat voor elkaar krijgen.

Maar het waren natuurlijk niet alleen schoten die meededen met de Highland games. Er was een man uit polen, oekraine, canada en uit Nederland. Echt waar. Er deed een echte Fries mee. En het was erg leuk als zijn naam iedere keer omgeroepen werd, want daar hebben de Schotten, nog steeds moeite mee.

Gelukkig zat het weer ook mee vandaag. In de ochtend hadden we nog wat regen, maar in de middag klaarde het op en we hebben zelfs de hele middag zon gehad. Echt super. Hopelijk blijft het even maar Maarten zou elke dag goed weer hierheen blazen. Dat had hij gister ook gedaan en het werkt :)

Het was een super dag. Ik was wel laat thuis, pas tegen 8 uur. Maar daarna lekker gegeten, gelukkig had ik nog wat over van gister en dadelijk nog even wat lezen en vanavond ga ik wel een keer vroeg naar bed. Want dat was er gister weer niet van gekomen en dat wordt toch wel es een keertje tijd. Moet toch een keer bijslapen ;)

Morgenmiddag heb ik de bus om 1 uur en die vertrekt naar Fort Willam. Gister heb ik samen met de man die in het hostel werkte een ander hostel in Fort William geboekt. Mij lukte het niet op de site en ik wist ook niet precies welk telefoonnummer ik moest draaien.

Het grappige is dat ze mij hier geen girl of iets dergelijks noemen, maar Lassie. Echt grappig is dat en ook leuk om te horen :) Ik blijf voor 2 nachten in Fort William en ga daarna, denk ik, richting de Isle of Skye. Maar alles kan nog veranderen. Ik moet in ieder geval op 23 augustus in Edenburgh zijn, maar dat gaat allemaal wel lukken.

Het gaat nu allemaal wel snel, maar ik ben ook wel blij dat ik weer naar huis kan. Ik vind het rondreizen erg leuk en fijn. Maar ik merk dat ik mijn eigen plek/kamer,. Maarten, familie, enz ga missen. Maar deze week gaan we er nog iets supers van maken :)

Reacties

Reacties

Maarten

Arrr Lass, wij (ik in ieder geval) zijn blij als je weer teug bent. Love, Groundskeeper Willie

opa Pieper

hoi Vera, leuk dat die Schotten in hun onschuld jou Lassie noemen - volgens mij is dit de naam van een herdershond van de soort collie en daar lijk je volgens mij in de verste verte niet op want opzitten en pootjes geven zal je beslist niet doen - het zal wel een eigen Schots taalgebruik zijn - groetend opa P.

Lia

Hi Vera, leuk he dat taaltje!! Ah Fort William zijn wij in '96 langsgekomen en in Oban gelogeerd in B&B. In de haven zeehonden gezien. Deze haven ook beschreven in verborgen gebreken van Renate Dorrestein, het boek wat ik toen net aan het lezen was.Wow isle of Skye staat nog op mijn lijstje. Geniet en jawel ook straks weer heerlijk naar huis!

Hanny, Eelco, Kees

We hebben nog twee minuten op onze internetlijn, dus een snelle reactie op alle verhalen van de laatste dagen. Gewelgid weer, lassie, je doet het toch maar weer goed. Nog leuke lads gezien ook?
Mooie foto's van Wicklow trouwens./ Daar willlen we nog een kleer naar toe.
En nu is onze tijd echt op
Lieft uit Richmons (Yorkshire...maar een paar honderd kilometer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!