Vera in Zuid-Afrika

Glasgow

Vanochtend heb ik eerst wat uigeslapen, want na mijn late avonduur om te gaan slapen, was ik toch best wel moe. Hierna ontbeten en klaar gemaakt om de stad in te gaan.

Eerst maar es in de subway om in het centrum te komen. Dit was een eitje en erg leuk om te doen. Ik kan nog herinneren dat ik samen met Hanny, Kees en Dorien jaren geleden, toen we in London waren ook op de subway aan het wachten waren. Het gaat zo snel en is echt gaaf om in te zitten.

Na 10 minuten was ik op mijn plaats van bestemming. Helaas was het gaan regen, maar goed. Eerst maar es naar de toerist information om het een en andere te informeren. In ieder geval voor morgen, dan is de world championship of Bagpipes en hoe ik het makkelijkste kan rondreizen, per bus of trein. Uiteindelijk blijkt dat Schotland een stuk duurder is om rond te reizen, ook al reis je met de bus. Maar ze hebben een ticket dat je 3 dagen kan reizen voor 35 pond, je moet de kaart alleen op maken in 5 dagen. Voorheen in Ierland had dat weinig zin, maar voor nu is het prima. Omdat ik toch maar een aantal dagen heb om te reizen.

Hierna ben ik richting de katherdraal gelopen en deze bezichtigd. Wat is dat prachtig. Echt een enorme mooi kathedraal, zeer indrukwekkend. Er was ook nog een kerkje onder. Echt super.

Onderweg heb ik nog een aantal mooie, oude gebouwen gezien. Ik had gehoord dat Glasgow niet echt mooi was, maar ik vind het anders toch een erg mooi stad en vooral alle gebouwen.

Natuurlijk staan ze hier op straat ook muziek te maken. Maar dan geen viool, bodhran of iets dergelijks.Maar doedelzak en drum. Echt gaaf om te zien. Maar morgen zie ik er natuurlijk nog veel meer en er zijn morgen ook de Highland games. Daar ben ik vooral erg benieuwd naar.

Hopelijk is het een beetje droog.

Na 3 uur rondgewandeld te hebben in de stad en helemaal nat te zjin en een paar zwembaden in mijn schoenen te hebben. Besloot ik maar om terug te gaan naar het hostel. HIer ontmoeten ik 2 nederlandse meisje. Zij gaan de Highland route lopen. We hebben een tijd zitten kaarten en gekletst.

In de avond ben ik op zoek gegaan hoe ik het makkelijkste en goedkoopste bij Hanny en Kees kan komen. Dit was nog een heel gedoe. Want de treinen zijn hier enorm duur. Ik kan met de trein en doe er dan 5 uur over, ik moet alleen 100 pond betalen. Ook met de bus is een mogelijkheid dan ben ik bijna 12 uur aan het reizen en ben ik maar 65 pond kwijt.

Toen kwam Hanny met het geweldige idee, je kunt natuurlijk ook naar Holland vliegen. Is dat niet makkelijker, sneller en goedkoper en dat was het inderdaad. Voor 56 pond een ticket naar huis. Dus dat wordt het dan maar. Ik vlieg op 24 augustus naar huis en kom om 10 uur 's avonds aan. Dat vond ik nog acceptabel. Maar 12 uur met de bus was me toch iets te lang ;)

Reacties

Reacties

eelco

Ha Vera,

leuk zo een prive zwembad, ook handig bij mooi weer. Is je schoenmaat groot genoeg dat je er ook in kan duiken? JEmig, over een week alweer naar huis. Dus ik zie je niet bij Kees en Hanny in Engeland. Ik was er ook al achter dat trein en bus erg duur is daar, vlieg nu voor 20euro retour alles incl. naar manchester, et trein had het bijna 300euro gekost.

Geniet van je laatste week en goede reis naar huis :-)

Lisette

Zo dat is idd wel een verschil met de prijzen van de bus in ierland.
Wat jij verteld over de highland games heb ik paar weken terug op kamp met de kinderen gedaan, was erg grappig.

Naar huis vliegen is dan idd de goedkoopste manier.

Heel veel plezier vandaag bij het kampioenschappen. Ik hoor wel weer hoe het was

Liefs Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!