Vera in Zuid-Afrika

Laatste dagje in Dublin en vliegreis naar Schotland / Glasgow

Gisteravond heb ik al mijn spullen nog gepakt en geporbeerd goed in mijn tas te krijgen. Dit omdat ik dit keer er niks aan mag hangen. Wat ik normaal wel doe en het was een heel uitdaging om alles goed voor elkaar te krijgen omdat ik nogal wat gekocht had. Maar uiteindelijk ging alles erin. Gelukkig maar.

De volgende ochtend ben ik samen met Lisette en Eline gaan shoppen. We wilde eigenlijk naar het strand / Howth gaan. Hier ben ik al eerder geweest, maar omdat ik tegen 6 uur mijn bus moest halen naar het vliegveld voelde ik me daar niet zo relaxt over. En ze wilde nog graag naar de pennies en cadeautjes kopen. Dus we zijn uiteindelijk maar gaan shoppen. Ik heb eerst 2 pakketjes met spulletjes die ik gekocht had naar Maarten gestuurd. Dat scheelde weer in mijn bagage.

Hierna hebben we lekker uren geshopt en natuurlijk kon ik het weer niet laten om een broek te kopen. Foei Vera, want ik wilde er niet over nadenken hoe ik die ook nog mee moest krijgen. Maar goed.

We hebben geluncht in het St. Stephen's Green park. Waar weer live muziek was en wat erg gezellig was en ook het zonnetje kwam af en toe even om het hoekje kijken.

Tegen half 6 ben ik terug naar het hostel gegaan om alles in mijn tas te krijgen en me klaar te maken voor mijn bus en vliegreis. Lisette en Eline hebben me naar de bus gebracht en daar heb ik afscheid van ze genomen. Hierna was ik met een halfuurtje op het vliegveld. Ik had een soort sneldienst, aangezien je er normaal driekwartier over doet.

Dus ik was 2,5 uur te vroeg, maar ik kon mijn spullen al inchecken. Dus dat maar gedaan en ze zijn hier zooo relaxt. Mijn tas mag namelijk maar 15 kilo zijn, maar hij was 18.1 Dus 3 kilo te zwaar, maar ze zeiden er niks over en ik hoefde ook niet bij te betalen. Prima dan.....

Hierna heb ik boven aan een tafeltje nog wat zitten lezen en mijn broodjes opgegeten en tegen 8 uur ben ik door de douane gegaan. Toen zag ik dat er allemaal winkeltjes waren en t was nog een end lopen naar de gate. Maar goed, daar heb ik vervolgens nog een tijd moeten wachten. Maar tegen 9 uur mochten we dan toch allemaal in het vliegtuig.

En volgens mij waren we aardig op tijd opgestegen en de vlucht was kort. Tegen de tijd dat ik naar de wc was geweest en me met mijn muziek had instaleerd. Kon ik 2 nummers luisteren en toen moest ik hem alweer uitzetten want we gingen landen.

Dit ging allemaal voorspoedig en om 10 uur stond ik op Schotse bodem. Even mijn bagage halen en daarna es kijken hoe ik in Glasgow zelf kon komen.

Ik moest de trein hebben, helaas moest ik daar nog een half uur op wachten, want die ging pas mo 11 uur. Maar goed, dat is geen probleem.

Na een uur met de trein gereist te hebben stond ik dan in Glasgow. Het was nog 30 mijl vanaf het vliegveld naar Glasgow centre. Meer dan ik gedacht had.

Toen stond ik daar en de conducteur had gezegd dat ik het beste een taxi naar het hostel kon nemen. Dit zou 3 of 4 pond zijn, maar was wel de veiligst weg. Aangezien het inmiddels al 12 uur was. Dus dat had ik gedaan. In de trein had ik gekeken in welk hostel ik moest zijn en welke straat het was. Ik had alleen 2 straatnamen en heb de straatnaam van de lonely planet maar aangehouden. Dat leek me beter en het leek me niet dat ze 2 hostels met dezelfde naam hadden.

Toen ik bij het hostel aankwam, bleek dat dus wel te zijn. Want ze konden mijn resevering niet vinden en toen vertelde hij dat ze 2 hostels hadden en of ik misschien in de ander had gereseveerd. Dus ik liet het briefje en de lonely planet zien met de adressen en toen zei hij dat ik inderdaad in het andere hostel had geboekt.

Dus moest ik weer een taxi aanhouden om naar het andere hostel te gaan. Dit was 2 kilometer verderop. Terwijl ik daarop stond te wachten hoorde ik 2 Nederlanders praten en ben dus maar even bij hen gaan zitten om te kletsen. En uiteindelijk volgens mij een halfuur later was er een taxi en tegen half 2 was ik dan eindelijk in het hostel.

Daar maakte de receptioniste de opmerking, dat ik de laatste was die vandaag incheckte. Goh, hoe zou dat toch komen. Maar ik was uiteindelijk erg blij dat ik in mijn bed lag. Want het was een lange, vermoeiende, leuke en grappige dag geweest.

Morgen ga ik Glasgow bekijken........

Reacties

Reacties

McSchilder

AAArrrrrrrrrr Lassie !!!!

Marianne

Zo ik ben weer bij met lezen en foto's kijken. Als je even niet oplet ben je zo 2 weken verder.
Wat vliegt de tijd, je bent alweer meer dan 2 maanden onderweg. Wat heb je ondertussen veel gezien, meegemaakt en een leuke mensen ontmoet. Jij bent echt een ware backpacker
En dan nu nog 2 weken schotland als 'icing on the cake'. Ik ben benieuwd wat je daar weer allemaal tegenkomt. Nog heel veel lol and see you when you get back. Knuffels!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!