Vera in Zuid-Afrika

Glendalough & Wicklow Mountains

Glendalough kun je niet eens een dorpje noemen. Het is zelfs niet 1 straat groot. Glendalough bestaat uit een hotel, hostel, een paar toeristen shopsen een visitor centre van de Wicklow mountains. Dat is Glendalough... helemaal niks dus.

Maar de natuur, waarvoor ik naar het dorpje dat niks voor stelt ben gekomen, is prachtig! Echt de moeite waard.

De eerste dag dat ik in Glendalough was heb ik heerlijk op t gras gelegen, maar hierna werd het toch wel tijd om eens te gaan wandelen en iets van de natuur te zien. Dus eerst een beetje uitgeslapen in de ochtend en daarna mijn wandelschoenen aangetrokken, mijn tasje ingepakt en op met een plattegrond richting het begin.

Vandag staat er de lange witte wandeling op het programma. Deze gaat over de top van de berg heen en langs de cliffen en daarna terug naar beneden het dal in. Langs de 2 meren, terug naar het beginpunt. De wandeling was heftig en af en toe zwaar. Maar hij was zeker de moeite waard en erg mooi :D

Je had zulke mooie uitzichten en ik ben enorm gek op alle bergen die er zijn en dan de uitzichten vanaf de top. En vooral alle dalen ... als er dan ook nog water doorheen stroomt, is het helemaal af.

Natuurlijk maak ik dan ook weer veel te veel foto's, maar het was een prachtig uitzicht. Een van de mooiste dingen die ik tijdens deze reis gezien heb, samen met de cliffs of moher, de Connemara en nog een paar andere natuurgebieden.

In de avond heb ik een meisje ontmoet uit Duitsland en uit Amerika. Ze slapen allebei bij mij op de kamer. En we hebben een tijd zitten kletsen en daarna rustig zitten lezen (Ik ben inmiddels al aan mijn 11 boek begonnen, die ik tijdens deze vakantie heb gelezen). Heerlijk om even niks te doen en lekker bij te komen. Ondertussen hoorde je de regen tegen het raam tikken, dat hoort erbij in Ierland. Een heerlijk geluid is dat...

Reacties

Reacties

Lia

Het is weer volop genieten lees ik! En jij leest aardig wat af, 11 boeken in bepakking of laat je ze ergens achter (verstopt in de rotsen met een brieffie??

http://www.bookcrossing.com/community
zie ook http://www.bookcrossing.nl/
anders een ideetje? geniet nog lekker verder :) Lia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!