Vera in Zuid-Afrika

Busreis naar Kilkenny

Vandaag ben ik begonnen aan mijn busreis naar Kilkenny. Dit was een hele opgave want het was maar 50 kilometer, maar ik moest er 3 verschillende bussen voor hebben. Eerst maar met de bus van Cashel naar Cahir. Ik was samen met ongeveer het halve hostel en 3 andere stapten met mij uit in Cahir en de rest ging door naar Cork.

In Cahir was mijn eerste run naar de Toerist Information om te vragen hoe laat mijn bus ging naar Kilkenny ofwel naar Clonmel. Want in Clonmel moest ik overstappen op de bus naar Kilkenny. Mijn bus zou gaan om half 1 of half 2. En het was nu kwart over 11. Dat betekent nog even wachten.

Mijn medereisgenoten wilden naar het kasteel gaan, dat aan het einde van de straat was en ik ging mee. Want ik had verder toch niks te doen en moest wachten. Het was een leuk en vooral intact kasteel. De meeste kastelen waar ik tot nu toe was geweest, waren voornamelijk ruines en verder erg kapot en oud. Maar deze was nog in goede staat. We hebben met z'n 4e allerlei maffe foto's gemaakt. (helaas kan ik ze hier niet uploaden. Dat doet hij niet.) Maar het was mooi kasteel.

Hierna heb ik de bus van half 2 gepakt en kwam ik een half uurtje later in Clonmel aan. Waar ik vervolgens nog een uur moest wachten op mijn bus naar Kilkenny. Ik denk dat ik alles bij elkaar meer heb zitten wachten, dan dat ik met de bus heb gereist en dat voor maar 50 kilometer. Maar goed dat is Ierland.

Terwijl ik zat te wachten in de lunchroom op het stationnetje van Clonmel, heb ik een kop thee gedronken en zitten klesten met de eigenaar. Hij was erg verbaasd dat ik zo lang alleen rondreisde en dat terwijl ik een vriend had. Het zelfde verhaal wat ik al veel vaker heb gehoord. Hij zou het niet kunnen, goh. Dat komt me ook al bekend voor

Tongue out

Maar goed, het was een gezellig uurtje en hierna op de bus gestapt. Waar ik ook met de buschauffer heb zitten kletsen, want hij was wel erg nieuwsgierig naar alle verhalen die ik mee had gemaakt en wat ik leuk vond. En we hebben ons beide zitten verbazen over alle mensen die maar voor een paar dagen naar een land gaan en dan alleen de grote steden bezoeken.

Het was een erg gezellig uurtje en volgens de buschauffer zou ik het erg naar mijn zin moeten hebben in Schotland. Want het leek erg veel op Ierland. Ik ben benieuwd. Alleen de mensen waren wat moeilijker te verstaan. Dat moet wel lukken, was mijn antwoord.

Hierna eindelijk in Kilkenny aangekomen en op naar het Ivy house. De 2 hostels waren vol in Kilkenny en ik had 2 maanden geleden al een hostel geboekt in Kilkenny. Alleen kwamen Hanny en ik er gister achter dat dit Hostel 6/8 en 12 kilometer uit de stad lag. Welke van de drie het is, geen idee, maar we vonden steeds iets anders. Dus dan maar een soort guesthouse/Budget accomodation.

Eenmaal aangekomen bij het huis, bel ik aan en een man doet open. Hij vraagt meteen of ik mevrouw Wijffelaars ben en ik zeg laat dat mevrouw maar weg. Maar dat ben ik.
Hij zegt dat hij zijn autosleutels even pakt, want het is niet dit huis. Terwijl er op de vooruit toch staat dat dit Ivy house is. Maar hij legt later uit dat dit huis wordt verbouwd en ik nu in een van de huizen van zijn ouders logeer. Dat is nu even het guesthouse. Okeej, ik vind het allemaal prima.

Het huis ziet er redelijk uit. Helaas niet heel erg schoon en je kunt zien dat er niet zoveel mensen leven. Maar de badkamer en het bed zijn prima. En, eindelijk na een hele lange tijd heb ik een eigen kamer met 3 bedden. Dus ik kan uitkiezen.

Ik heb voor 2nachten geboekt, maar denk ik dat ik nog een nacht langer blijf. Even geinfomeerd of dit mogelijk is. Dat moet hij thuis even nakijken. Ik ben benieuwd.

Hierna maar even een stukje van Kilkenny bekeken, maar het is al tegen 6 uur en alles is gesloten. Ik was op zoek naar een internetcafe, maar dat kan ik niet vinden. Degene die ik vind is gesloten. Dus dan morgen maar verder kijken.

Eenmaal terug in het guesthouse ontmoet ik de andere 4 mensen die ook in het hostel logeren. Het zijn 4 italianen. Aardige mensen alleen spreken ze geen Engels en dat is zeer frusterend. Maar goed, na een tijdje ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik heerlijk liggen lezen. Ik ben in de geschiedenis van Ierland gedoken.

Reacties

Reacties

Maarten

3 bussen om 50 km te reizen. Dat is niet echt geweldig practisch mevrouw Wijffelaars ;)

Hanny

Ben je 2 maanden in Ierland en ga je je nu in de geschiedenis verdiepen. Beetje laat, mevrouw Wijffelaars!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!