Vera in Zuid-Afrika

Rock of Cashel

Vandaag eerst es lekker uitgeslapen. In de nacht slapen was af en toe was lastig, want ik had een vrouwelijke snurker op mijn kamer. Het was de eerste keer, maar ook van deze had ik helaas last. Al komen de oorpluggen van mijn moeder nu erg van pas. Bedankt moeders!!! Al zal ze dit pas lezen als ze terug komt van vakantie.

Eenmaal opgestaan en een heerlijke douche genomen, al leek het meer op een bad omdat het douchegordijn niet zo goed afsloot en daardoor de halve badkamer onder water stond. Ben ik naar benden gelopen om te ontbijten.

Hierna mijn spullen gepakt en op naar de Rock of Cashel. Toen ik er bijna was, zag ik een begrafenis voorbij lopen en was het mooie was, vond ik. Was dat er een doedelzakspeler voorop liep, een Schotse. Hij speelde en daarachter kwam de lijkwagen en de stoet met mensen. Ik vond het erg mooi en indrukwekkend. Ben ook een tijdje stil blijven staan om te kijken.

Nu werd het toch tijd dat ik verder ging naar de Rock of Cashel. Ik hoefde niet te betalen, dat is toch handig die Heritage kaart

Wink
en ik kon aansluiten bij een rondleiding. De vrouw die de ronleiding gaf was erg goed en ze vertelde het op een erg leuke manier. Vol met leuke grapjes en erg enthousiast.

Ze vertelde o.a. dat er nog maar een aantal mensen begraven mogen worden op de begraafplaats bij de Rock of Cashel. Dit omdat in 1930 de lijst gesloten is en er een andere begraafplaats en kerk in het dorp is gebouwd. Het werd er een beetje te vol.

De Rock of Cashel vond ik erg indrukwekkend en mooi om te zien.

Hierna ben ik naar de Hore Abbey gelopen, deze was iets verderop en kon je vanaf de heuvel van de Rock of Cashel zien liggen. Deze vond ik ook erg mooi. Ondanks dat het een ruine was.

Eenmaal weer terug in het hostel waren er nieuwe mensen binnen gekomen en hebben we tot laat in de avond met z'n alle zitten kletsen. Er waren 2 nederlandse meisjes (andere als hiervoor), 2 Duisters en 2 Amerikanen. En de voertaal was Engels al werd er tussendoor ook wat Nederlands en Duits gesproken. Erg leuk

Laughing
en vooral gezellig.

Morgen ga ik richting Kilkenny...

Reacties

Reacties

Maarten

Klinkt gezellig, hoe is kilkenny?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!