Vera in Zuid-Afrika

Cork - Cashel

Vanochtend voor dat ik met de bus naar Cahel vertrok, eerst nog even door Cork gewandeld. Dit is dus duidelijk niet mijn stad. Het is er enorm grijs, veel gebouwen en voornamelijk kantoorgebouwen en verder was er weinig leuks te beleven. Je hebt wel een mooi opgeknapt winkelcentrum, maar dat was dan ook het leukste.

Er was nog wel een mooie kerk, maar deze was gesloten en stond helemaal tussen de gebouwen, dus je kon er weinig van zien, helaas.

Het was vandaag ook Bank Holiday dus was er weinig in de steden te doen. Alles was gesloten. Dus dan maar op naar Cashel.

Dit is een busreis van ongeveer anderhalf uur en gelukkig in dezelfde bus. We hadden een erg aardige buschauffeur en die was wel in voor een grapje.

Gelukkig lieten we het slechte weer achter ons, in Cork en reden we het mooie weer en de zon tegemoet in Cashel. Dit was voor korte duur, want eenmaal in Cashel aangekomen begon het te regen. Dat is nou Ierland.

Al snel had ik het hostel gevonden en ingecheckt. Ik lig op een kamer met 3 andere meisjes. Prima dus.

Hierna even door het dorpje gewandeld, wat wel wat groter is dan Glengarriff, maar ook niet zo veel. En natuurlijk even een bezoekje gebracht aan de toerist information. Zoals gewoonlijk.

Voor morgen staat er de Rock of Cashel op het programma.

In het hostel ontmoeten ik 2 Nederlandse meisjes. Erg aardig en we hebben een tijd zitten kletsen. Erg gezellig :) Ook was Sister Act 2 op tv, dus daar een stuk van meegekeken en daarna in mijn boek gekropen omdat deze zo spannend was. Ik had in het hostel in Bantry een Nederlands boek gevonden en was zo stout geweest om deze mee te nemen.

Reacties

Reacties

Maarten

Vera Vera Vera toch,

Eerst een film over nonnen kijken en een zin later bekennen dat je een boek hebt gejat.

Het 8e gebod is aan jou niet besteed lees ik :)

nelleke

He Vera,
ik weet niet of je op de hoogte bent van het feit dat ik van Kees, nadat ik het gevraagd heb,je adres kreeg zodat ik digitaal mee kan reizen op boeiende tocht. Ik heb er veel respekt voor, zomaar op je dooi eentje. Ik zou het je niet na doen!De andere kant daarvan is dat je weer makkelijker in contact komt met anderen. Wat zul jij veel te vertellen hebben als je thuiskomt en wat een rijkdom aan bagage breng je met je mee terug !
Ik wens je nog een goede tijd.
Lieve groet
Nelleke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!