Vera in Zuid-Afrika

Reis van Bantry naar Cork, via de Coast way

Tuurlijk veranderd mijn plan in de ochtend weer, vooral met 1 blik uit het raam. Regen, regen en nog eens regen. Gelukkig alleen miezer, maar het lokt niet echt om te gaan wandelen en het ziet er ook niet naar uit dat het opklaart.

Als ik beneden kom, zitten de Duitse mannen en het meisje uit Frankrijk al beneden en raken we weer aan de klets. Even informeren wat iedereen gaat doen. En natuurlijk dezelfde vraag krijg je terug. Mijn einddoel vandaag is Cork vertel ik en mijn plan was om te gaan wandelen maar met dit weer weet ik niet of ik daar zin in heb.

Dus gaan we met z'n 4e eerst maar es ontbijt scoren, want we willen geen van alle hier binnen ontbijten. Dus op naar de supermarkt en daarna hebben we een droog plekje gevonden onder een of ander afdak en heerlijk ons ontbijt opgegeten. Heerlijk dat provosorische (als ik het goed schrijf, vast niet)

Hierna kwamen de vragen weer wie gaat waar heen. De 2 Duiste jongens stelde voor, als we dat wilde, dat we met hun naar Cork zouden rijden. Zij trokken rond in een auto. Ze wilden alleen wel de Coast way rijden. Dat leek mij wel iets. Vooral omdat ik toch naar Cork wilde, om daar te overnachten en het niet echt wandelweer was en ik het wel erg leuk vond om een keertje in een auto te rijden en te kunnen zeggen, hier wil ik stoppen om een foto te maken.

Dus de keuze was snel gemaakt. We gingen met z'n 4e op naar Cork via de Coast way. De Coast way was de moeite waard. Wat een prachtige uitzichten en inderdaad ik kon roepen als ik wilde stoppen om een foto te maken. En dat deden we vaker want de jongens wilde ook vaak foto's maken.

Op een gegeven moment waren we op zoek naar een eiland, wat we niet hebben kunnen vinden. Maar wel een aantal prachtige rosten en bergen. Hier heb ik me weer flink kunnen uitleven met klimmen en klauteren. En heb ik prachtige foto's gemaakt. Helaas is het altijd moeilijk vast te leggen op foto, hoe mooi het in het echt is.

Hierna werd het toch echt tijd dat we es zouden gaan lunchen. Dus na een tijdje kwamen we een liddle tegen en hebben we eten ingeslagen. Ook worstjes en bonen om op te warmen, want de jongens wilde eigenlijk gaan camperen. Dus ze hadden pannen en een brandertje bij. Hier kwamen ze alleen snel op terug, nadat ze het weer in Ierland gezien hadden.

Toen was het nog zoeken naar een geschikte plek om te eten. Dis is best lastig, omdat we iets wilden met een dak of een soort overkapping, omdat het steeds regende. Na een tijdje hadden we een kasteel in ruines gevonden. Dit leek ons een goede plek om te lunchen. Hopelijk zou het droog blijven want het dak zat er niet meer op. En de goden waren met ons, want het bleef de hele tijd droog

Laughing

Het was erg gezellig en het is de leukste en chiqste lunch die ik deze reis mee heb gemaakt. Zie de foto's

Wink
We hebben flink wat afgelachen en de worstjes met brood waren heerlijk. De bonen heb ik aan mij voorbij laten gaan. Die blijf ik toch niet lekker vinden.

Voor ons kasteel, zoals we het gedoopt hadden. Stond, volgens de andere een ezel. Ik vond het meer op een paard/koe lijken. Het inderdaad de oren en staart van een ezel, het formaat van een paard en de vlekken van een koe. Het was wit met zwart. Weet jij het dan nog ....

Hierna zijn we allemaal weer in de auto geklommen. Die echt letterlijk helemaal vol zat. Der kon niks meer bij. Maar wat wil je met 4 backpacktassen en nog meer kleine zooi.

Na onze lunch zijn we nog een aantal dorpen doorgereden en daarna, tegen 6 uur besloten we om toch maar rechtstreeks naar Cork te rijden, omdat het anders wel erg laat werd. Een anderhalf uur later waren we in Cork en kon ik op zoek gaan naar het hostel wat ik in de ochtend had geboekt.

Na de jongens bedankt te hebben, heb ik mijn spullen gepakt en ben naar de straat gelopen waar het hostel was. En heb ik ingecheckt en nu ben ik in het internetcafe belandt.

Het was een erg gezellig, leuke en mooie dag

Laughing
Dadelijk nog even snel wat lichts eten. Na de uitgebreide en late lunch, heb ik niet veel trek meer. En dan duik ik met mijn boek mijn bed in.

Morgen vertrek ik naar Cashel. Misschien dat ik 's ochtends nog even door Cork wandel, maar tot nu toe vind ik het nog niet echt speciaal. En ik heb eigenlijk meer zin om naar Cashel te gaan en dat te bekijken. Dus we zullen zien morgen.

Reacties

Reacties

Maarten

Hey Hoi,

Dat is wel mazzel zeg dat je met een auto mee kon rijden. Wat een ontzettende luxe lunch heb je gehad ze :)

Veel plezier morgen

Lisette

Das luxe met de auto. Mag ook wel na al dat gewandel.

Kees

Hai Vera,
Het zijn weer hele verhalen vandaag. Een prachtige tocht langs de kust. Met weer bijzondere belevenissen. Een paar reacties
- Hoe je een heel eiland kwijt kunt raken....dat is toch wel knap. Beter opruimen of beter zoeken, zou ik zeggen
- En bijzondere lunches daar in Ierland. Wel gaaf dat je zo in een ruine kunt picknicken...
- Als jij een aantal uitzichten mee wilt nemen, wat ons betreft prima. En Maarten moet niet zeuren over "geen ruimte", als ze in je rugzak kunnen, dan kunnen ze ook wel in de tuin of bij hem op het balkon. Dus zoek maar een paar mooie uit. Goed opvouwen en meenemen. IK vind zelf dat meer wel mooi (zie foto's reis naar Cork)
- Zat die francaise in het zelfde hostel in Cork? Of ging die weer ergens anders naar toe?
- Herkende je Cork nog een beetje van je eerdere bezoek?
- En ben benieuwd naar je verhalden over Cashel. De foto's van Cashel Hill (met kasteel) in mijn boekje zien er spectaculair uit. Hopelijk wordt het nu even mooi weer. De verwachtingen voor Nederland zijn erg goed. En je reist naar het oosten nu en oost ierland heeft meestal beter weer dat het westen.
Veel plezier
Kees

eelco

ha vera,

na en weekje vakantie even aan het bijlezen, volgens mij kom je niet meer terug of wel? Heb je nog fotoruimte of zo nodig? Dan hoor ik het wel

groeten

eelco

3/4 armed Maarten

Niet meer terug....?

Mag ik dan jouw kamer, kan ik martine af en toe wat ruimte geven, en m'n vader lastig vallen ;-)

eelco

Broer wil jij niet onder mijn naam schrijven?

3/4 armed Maarten

Maar dat doe ik helemaal niet!?

eelco

oh nee dan is het goed

Jeanne

Na 10 dagen afwezigheid, waren er 2 mokken koffie voor nodig, om alles weer bij te lezen en te kijken. Geweldig wat een avonturen en beestenboel.
Je gaat al weer je 9e week in en hebt er al weer 60 dagen opzitten, wat gaat de tijd snel.
Wat ik zo leuk vond, dat jij Bloody Sunday van U2 op je log zette en zij rond die tijd ook in Nederland optraden.
Groetjes en kus ook van Leo,
Jeanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!