Vera in Zuid-Afrika

Bantry

Vanmiddag/vanavond ben ik met de bus in Bantry aangekomen. Eenmaal in de bus vroeg ik de buschauffeur een kaartje en hij zei nee. Ik zei dat is prima, dan reis ik wel voor niks mee. Maar dat vond hij ook niet goed. Ik moest toch echt betalen.... Erg verwarrend zijn de buschauffers soms

Wink

Eenmaal in Bantry aangekomen, wat een erg leuk plaatsje blijkt te zijn en niet volgens mijn lonely planet, maar een gewoon plaatsje waar je net zo goed gewoon door heen kunt rijden. Ben ik op zoek gegaan naar het hostel, dat was gelukkig makkelijk te vinden. Heerlijk die kleine plaatsjes.

Het hostel werd gerund door een oudere dame en helaas was het hostel enorm vies. Het was ongeveer zo. De wcpot zelf was schoon, maar de vloer, muur en alles er verder omheen was vies. De douche was erg vies, dus maar met slippers douchen en helaas alleen maar koud water. En dat in de ochtend. De slaapkamers waren dan wel weer schoon, maar in de keuken durfde je niet te komen. Volgens mij stonden daar nog kopjes en allerlei andere spullen van ongeveer een jaar of 3 geleden. Enorm vies. Ik ben dus ook maar ergens anders wat gaan eten, want hier wilde ik niet eens een pan aanraken

Undecided

Hierna door het dorpje gaan wandelden en eerlijk gezegd vond ik het een erg leuk dorpje. Gezellig en alle huizen hebben een andere kleur, dat geeft meteen sfeer aan een dorpje. Het is ongeveer 6 straten groot, maar voor die 6 straten heeft het dan wel 4 supermarkten. Zo ongeveer voor elke straat 1.

Na mijn friet en hamburger. Iets beters was er niet te krijgen, ben ik aan de bay kant het dorpje uitgelopen, gewoon es neuzen wat er te zien was. En het uitzicht dat ik had was prachtig. Zie de foto's. Prachtig uitzicht over de bergen van de Ring of Beara. Ik zou het zo mee naar huis nemen. Het is dat het wat te groot is, maar als het mogelijk was .....

Hierna terug naar het dorpje gewandeld en op het grote plein, was er een soort concert aan de gang. Zo iets als de zomeravondfeesten. Erg leuk om te horen maar vooral om alle mensen te zien, die er in rond lopen. Wat ze aan hebben, enz.... Genoeg te zien dus.

Weer terug in het hostel, zag ik wie mijn kamergenoot was. Pf, gelukkig was ik niet als enigste in het hostel, want de vrouw zei dat het erg rustig was. Ook nog 2 Duiste mannen ontmoet. Jeetje, wat zijn er toch een hoop Duisters in ierland op vakantie. Volgens mij krijgen ze korting ofzo als ze naar Ierland gaan.

Na ongeveer een uur kletsen en zij 3x verteld hebben dat ze naar de pub gingen. Zijn ze dan tocg gegaan. Ik ben lekker mijn bed ingekropen met mijn boek en heb heerlijk rustig liggen lezen.

Morgen is de bedoeling om te gaan wandelen, maar mijn eerste run wordt naar de Toerist Information. Maar je weet nooit, wie weet veranderd het nog in de ochtend.

Reacties

Reacties

Maarten

Hey Hey,

Per straat een eigen supermarkt, niet verkeerd, ik dacht dat Ierland relatief arm was maar dat valt dus ook wel weer mee :)

Lisette

Helaas zijn niet alle hostels altijd even schoon...
Ik heb de foto's gezien, ziet er prachtig uit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!