Vera in Zuid-Afrika

Glendarriff National Park

Vandaag ben ik dan toch naar het Nationaal park gekunt en het was de moeite waard. Er wordt maar weinig over gesproken maar het is een prachtig park. Er zijn verschillende wandelingen die je kunt doen, zoals de waterval walk en de Lady walk. Ze zijn allemaal tussen de 0.5 en de 3.5 kilometer, dus mooi met elkaar te combineren. Ik heb uiteindelijk ze allemaal gewandeld, dit was een 10 kilomter bij elkaar.

Doordat het gister zoveel geregend had, waren de watervallen erg mooi en omdat ik zo vroeg was in de ochtend liep ik als enigste door de bossen. Soms had je prachtige uitzichten over het water, het dal en de bergen. De andere keer liep je diep in het bos en zag je daar prachtige plaatjes. Ik ben doordat ik door het bos liep erg sterk geworden. Ik kan vanuit het niets ineens een boom optillen. De foto volgt nog ;) Helaas kan ik die hier niet uploaden. Maar gebruik je fantasie .....

Na een uurtje of 4 - 5 wandelen was ik weer aan het beginpunt en ben ik terug gelopen naar Glendarriff.

Mocht je ooit in de buurt van Glendarriff komen, ga zeker even wandelen in het Nationaal park want het is zeker de moeite waard. Het is er zo heerlijk rustig en vooral onbekend.

Op dit moment zit ik mijn tijd even te verdoen in het internetcafe omdat mijn bus pas om 6 uur, over 2 uur gaat. Er komt hier 3x per dag een bus, om 8 uur in de ochtend, om 2 uur en om 6 uur. De bus van 2 uur gemist, dus dan wordt het 6 uur.

Maar ik ga zo dadelijk nog even bij de zeehonden kijken, als ze er zijn en lekker even in mijn boek lezen. En dan is de tijd zo voorbij.

Mijn tocht gaat verder naar Bantry. Het plaatsje zelf stelt niet veel voor, van wat ik gelezen en gehoord heb. Maar de natuur moet daar prachtig zijn.... We zullen zien

Reacties

Reacties

Kees

Ik mag van Hanny mede namens haar reageren. We zijn erg benieuwd naar je foto's, zeker als je bomen gaat tillen. Ben je aan het oefenen voor de Highland Games in Schotland? Want daar is boomstam gooien een van de onderdelen....Boomstam gooien en doedelzak spelen....je krijgt toch echt wat keltische trekjes.
Groetjes, ook namens Taco en Lia
Kusje van Hanny (en ook van mij)
Braaf zegt Hanny
Kees

Albert Slaman

Hallo Vera, Het is hier vandaag slecht weer, zondag en Lia ligt met kiespijn op de bank, dus neem ik even de tijd om weer eens naar jou verhalen en foto's te kijken.
Dat had ik eerder moeten doen !~! Zoveel moois en zo vrolijk beschreven. En het roept bij mij ook heerlijke vakantie herinneringen op aan Schotland, Bretagne en Noorwegen. En zelfs aan Kreta als je het hebt over het trekken door een kloof met aan het eind een boot.
Ik wist niet dat er zoveel was te zien in Ierland.
Zelf hebben we vrijdag een mooie wandeling van 13 kilometer gemaakt langs het riviertje De Gein van Driemond naar Abcoude en terug.
Goede reis verder
Albert

Maarten

Waren er ook zeehonden in dit bos?

anja

lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in de gloria in de gloria hieperde piep hoera hieperde piep hoera hieperde piep hoera

Vera van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag alvast

Ik ben wel een beetje heel vroeg maar morgen dan valt bij ons het internet eruit omdat wij naar een andere provider gaan en dan is het maar weer de vraag wanneer we het weer terug krijgen maar in ieder geval maak er daar maar een hele gezellige dag van en nog heel veel plezier

liefs anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!