Vera in Zuid-Afrika

Glenarriff - Bamboe park

Vanochtend lekker niks gedaan. Mijn spullen gepakt en nog een boodschap gedaan. Anders had ik niks om tijdens de lunch te eten. Hierna lekker met mijn boek op een muurtje in de zon geklommen en daar een paar uurtjes doorgebracht. Mijn bus ging namelijk pas om half 3 en dat was de enige. Maar het was een heerlijke ochtend/middag.

Gisteravond heb ik een Israelische jongen ontmoet al is hij ook half nederlands. We hebben een tijd zitten kletsen en daarna een film gekeken. T was erg gezellig en de film was erg maf, maar leuk.

Eenmaal in de bus, had ik een prachtig uitzicht. We reden namelijk door de Caja Pass en deze was fantastisch om te zien. De bus reed ook erg langzaam omdat de weg eigenlijk veel te klein was voor hem. Hij reed op allebei de banen en er zaten een hoop bochten in de weg, dus moest hij goed oplettten voor tegemoet komende auto's. Maar voor mij was het erg leuk want ik had alle tijd om alles goed te bekijken.

Snel mijn tassen gedropt in het hostel en daarna op naar het bamoe park. Dit is een park vol met Bamboe, Palmen en andere tropische en exotische planten en bomen. Het was erg leuk en mooi om hierdoor heen te lopen. En je kwam vaak bij het water uit, omdat Glendarriff en ook het park aan de Bantry Bay ligt. Het water blijft toch een van de hoogtepunten, want je hebt dan zulke mooie uitzichten over de bergen, rotsen en de bossen.

Hierna ben ik door Glendarriff zelf gaan wandelen, maar dat is een dorpje van 1 straat, dus deze had ik snel gezien. Wel kon ik nog het bos in en daar kon je als je gelukt had, zo vertelde de vrouw van de toerist information het, zeehonden zien. Die poging wilde ik wel wagen. Dus nog lekker door het bos gewandeld en ik had geluk. Er lagen een stuk of 8 zeehonden heerlijk in de zon op de rosten. Erg mooi om te zien. Ook waren er een paar aan het spelen. Zij gingen steeds het water in en dan de rosten weer op.

Hierna in het hostel aangekomen, deze zit boven een Fish en Chips en helaas ruik je dit door het hele huis. Gelukkig heb ik een kamer helemaal boven aan, dus daar valt t erg mee. Ik zit met 2 damens uit Duitsland en 1tje uit Frankrijk op de kamer. En het was zo gezellig dat we de hele avond hebben zitten kletsen en het over van alles en nog wat gehad. Ik weet nu ook waarom de Fransen zo slecht Engels kunnen. Zij krijgen op de middelbare school namelijk alleen maar lezen en schrijven en niet spreken. Kijk weer wat geleerd ;)

Reacties

Reacties

Laura

Toch hier ook eens zoeken naar zeehonden in het bos!!!! :-) :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!