Vera in Zuid-Afrika

Bustour door de Ring of Kerry

Een paar jaar geleden, toen ik met Hanny en Kees in Ierland op vakantie was hebben we de Ring of Beara en de Ring of Dingle gereden. Dus dan is nu de Ring of Kerry aan de beurt. Eerst was mijn idee om met de bus van plaats naar plaats te gaan en zo alles te bekijken. Maar helaas was dit erg lastig en ze hadden op veel plekken geen hostel. Dus dan maar een bustour. Meestal ben ik hier niet zo voor, want ik houd er van om zelf alles te bekijken en de tijd ervoor te nemen. Maar een keertje lekker zitten en gereden worden, is ook erg fijn. Dan kan ik tenminste lekker naar buiten kijken.

Het was inderdaad de moeite waard. We moesten om half 11 bij het verzamelpunt zijn. In het hostel had ik een Duitse man ontmoet en hij ging op dezelfde dag de tour doen, dus we gingen samen. We waren veel te vroeg bij het verzamelpunt, dus eerst maar een warme chocolademelk gehaald. Hierna konden we in de bus stappen, het was een klein busje.

De man/buschaffeur vertelde in het begin waar we ongeveer heen zouden gaan en dat we 6 stops hadden en tussen door nog wat stops om foto's te maken. Ik moest wel even wennen aan dat ik moet wachten tot dat ik er uit mag en het leek, als we dan stopte, alsof we allemaal honden waren die blij waren dat ze uit de bus mochten. Erg apart af en toe.

De volgende plaatsen en natuurgebieden hebben we gezien:
* Lakes of Killarney
* Killorglin
* The red fox Inn (was een soort pub en shop)
* Glenbeigh
* Cahirsiveen (Geboorteplaats van Daniel O' Connel)
* Waterville
* Caherdaniel
* Sneem
* Moll's Gap
* Lady View
* Torc Waterfall

De laatste 3 waren natuurgebieden en bij de Torc Waterfall was ik al eerder geweest. Maar het was een erg mooie busreis, vooral toen we langs de randen reden vlak bij de zee. Daar waren zulke mooie bergen en rosten. Echt om verliefd op te worden. De Lady view was ook erg mooi. Dat is o.a. waar ik op de foto sta.

Ik vond het wel jammer dat we zoveel in de dorpjes stopte en veel minder bij de natuurgebied om foto's te maken. Maar daar is natuurlijk maar 1 reden voor, verkopen....

Maar alles bij elkaar ben ik erg blij dat ik het gedaan heb en met de Duitse man was het erg gezellig. En ik heb weer een prachtig stukje van Ierland gezien.

's Avonds zijn we met een aantal naar de pub gegaan. Ik heb hiervoor in het hostel een stel uit Israel ontmoet en een Social Worker uit Duitsland. Het was erg gezellig om te kletsen en je komt er zo achter dat er dingen zijn die heel verschillend zijn maar dat er ook een hoop overeenkomsten zijn. Erg leuk.

Ik heb een uitnodiging gekregen om naar Israel te komen en hun te bezoeken. Dus wie weet wat mijn volgende vakantie wordt. En Maarten is ook van harte uitgenodigd.

Reacties

Reacties

Maarten

Klinkt goed, ik ben benieuwd naar de foto's

ALWEER naar de pub...je gaat steeds vaker,,,,,ben je soms een "habit" aan het kweken?

Oeh uitgenodigd in Israel......gaaf....gaaf......gaaf.... zoals je weet staat Israel met stip op nr. 1 ver boven alle andere locaties in mijn "daar wil ik geweest zijn" lijst (in mijn hoofd)

Kus

Hanny

Was fijn om je weer even uitgebreid te spreken. Misschien moeten we de Ring of Kerry toch ook nog maar eens doen. Leuk al die uitnodigingen. Nodig je ze ook uit om naar Nederland te komen. Lijkt me gaaf!
Liefs

Kees

Ierland, Israel, Duitsland, Oostenrijk, China, Japan, Maastricht, Engeland, Belgie, Amerika.....en dan vergeet ik er vast nog wel een aantal. Je hebt zo je contacten over de hele wereld qwel opgebouwd in deze maanden. En dan ben ik er vast nig wel een paar vergeten. En als je daar overal naar toe wilt, dan heb je nu voor jaren een vakantieplanning.
En mooie foto's weer van de Ring of Kerry - wel te zien dat het wat minder weer was, maar mooie vergezichten. Benieuwd naar de Ierse muziek die je hebt gekocht....
Groet
Kees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!