Vera in Zuid-Afrika

Ennis

Vandaag wilde ik eerst, voordat ik de bus naar Ennis zou pakken nog een rondje gaan lopen. Maar dit heb ik laten schieten omdat het zo ontzettend hard regende. Echt niet normaal. Dus ik heb mijn boekje er maar bijgepakt en heb lekker zitten lezen tot 12 uur. Waarna ik naar de bus ben gewandeld.

De duitse vrouw/meisje is met mij meegegaan. Ze wilde vandaag naar een naburig plaatsje gaan wandelen maar door het slechte weer, heeft ze dat overgeslagen.

Na bijna 2 uur waren we in Ennis, onderweg een mooie rit gehad en weer veel natuur gezien. Blijft prachtig. O ja Kees, ik ben niet de Burren in gegaan, want ik heb met de bus al een hoop gezien. Het is een mooi natuurgebied en eigenlijk de enigste manier om het te verkennen is met de auto of met de fiets. Alleen was er helaas in Doolin geen fietsverhuur en ik heb eigenlijk ook wel weer even genoeg gefietst, in Ierland dan.

De foto's komen eraan, maar in de hostels hebben ze wel een computer met internet, maar ik kan er helaas geen kabel instoppen. Dus hopelijk als ik richting Killarney ga dat ik naar een internetcafe kan.

Wel, eenmaal in Ennis aangekomen, dropte de buschaffeur ons af bij het hostel. Erg aardig, want ik vroeg hoe ver het lopen was naar het hostel en hoe we het beste konden lopen en toen zei hij. O, ik stop wel voor het hostel. Ze zijn hier zo aardig.

Vervolgens ingecheckt en voor veel verwarring gezorgd. Ik had namelijk voor 2 nachten geboekt, maar omdat ik later achter kwam dat er een erg leuk kasteel hier in de buurt is, waar ik heen wil. Wilde ik eerst kijken of daar in de buurt een hostel was en hoe we heen en weer kunnen van Ennis naar het kasteel. Dus uiteindelijk blijf ik hier 1 nacht en gaan we eerst informeren hoe we het beste bij het kasteel kunnen komen.

We hebben een kamer met 10 bedden, dus dat valt mee. En natuurlijk kom ik daar 2 mannen tegen uit Maastricht. Even staan kletsen, erg gezellig.

Vervolgens zijn we de stad ofwel dorpje in gegaan. Het is klein, maar erg gezellig en duidelijk niet toeristisch. Toen we langs de toeristen informatie kwamen even geinformeerd voor het kasteel. Er is daar namelijk ook een Ierse avond, dit is een diner met muziek en dans, waar we graag heen willen. Alleen was het geluk niet met ons, we konden er alleen vanavond heen of dinsdagavond. Helaas, dat gaat niet lukken. We kunnen wel naar een banket, dit is ongeveer hetzelfde alleen met minder dans. Hier moeten we even overnadenken.

Dus we gaan verder het dorpje bekijken. Helaas tegen 5 uur moeten we terug, want het begint enorm hard te regenen en het ziet er niet naar uit dat het snel ophoud.

In het hostel, terug naar de receptie want we hadden gevraagd of we een les Ierse dans konden krijgen. Daar hing namelijk een flyer van. Dus informeren of ze al meer wisten, nog niet. Even later kwam er een man naar ons toe, die de Ierse dans gaf. We hadden er allebei een heel ander idee bij, wat voor man het zou zijn, dus het was een verassing.

Hij zei dat er vanavond een dansavond wasin een naburig gelegen dorpje. En of we het leuk vinden om mee te gaan, ach ja waarom niet.

Nou het was me een ervaring wel. Het was fantastisch. Eerst hebben we in het hostel een paar passen geleerd, maar het is zo uitgebreid dat eht erg lastig is. En vervolgens op naar het dansfeest. Deze was in een oude verbouwde schuur met live muziek. En er waren allerlei mensen, vooral locals, maar in alle leefden. Vanaf een jaar of 8 tot en met 90. Echt geweldig. En wij natuurlijk proberen mee te dansen, maar het was af en toe erg lastig en ze maken er allelei passen tussen door. Maar het was een fantastische avond en het is prachtig om te zien.

Helaas, houd ik er een blaar aan over en moet ik de laatste set dansen aan me voorbij gaan. Maar kijken is ook zeker de moeite waard. Het was een hele ervaring. Daarna heeft de man of wel Massimo ons weer naar het hostel gebracht en tegen 1 uur lagen we doodop in bed, maar met een hele grote glimlach.

Reacties

Reacties

Maarten

Hey Hey,

Klinkt weer goed, zoals als gesmst. Als je terug bent in NL verwacht ik toch zeker een demonstratie Ierse dans :)

Kees

Ik sluit me aan bij Maarten (nou ja....voor deze ene keer dan) wat betreft die demonstratie Ierse dans en ....neem nog maar een paar lessen en dan kun je het ons ook leren. Ik wil Maarten wel eens "riverdance" zien dansen. Dat moet een belevenis zijn.
En je schrijft wel zo mooi dat de dansleraar een heel andere man was dan jullie haden gedacht. Nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig
- Wat hadden jullie verwacht van een ierse dansleraar
- En hoe ziet hij er nu in het echt uit
Graag een wat uitgebreidere beschrijving dus...want nu maak je ons alleen maar nieusgierig.
Even in ons boekje opgezocht waar Ennis ligt. Blijkt dus de hoofdstad te zijn van de county Clare. Ook daar zijn veel liedjes over (o.a. It's a long, long way from here to Clare). Het station moet erg mooi zijn. En het kasteel waar jullie naar toe willen, is dat Ballyportry Castle of Inchiquin Castle? Ligt allebei in die buurt.
Zo te lezen was het in ieder geval een hele leuke dag...jammer van de regen, maar dat hoort er geloof ik bij in Ierland. En als troost: hier regent het ook veel (nou ja, net nu even niet)
Veel pleizer en tot het volgende bericht
Kees

Hanny

Wat had ik graag een vlieg willen zijn om dat allemaal vanaf een afstandje te kunnen volgen daar in die schuur. Ook ik wil jou heel graag Iers zien dansen, dus .... mag jij raden wat het thema van onze volgende muziekmiddag/avond gaat worden. Dat wordt lachen .....

Martine

jeetje vera, ik moest weer even 'bij'lezen van de afgelopen dagen en je hebt weer veel meegemaakt; op de hielen gezeten door zwangere koeien, veel mensen ontmoet en gedanst....wat moet jij het daar heerlijk hebben! Mooi!
En tja, zo'n dagje wat minder die zitten ertussen, gelukkig minder dan de goede dagen!
Liefs

Chantal

hahaha ierse dans, beentjes in de lucht en voetjes van de vloer. Als je terug bent kom je dit dan voor doen in de wei bij Milka, heb ik twee dingen tegelijk.

gr. Chantal

Jeanne

Wat een belevenissen, een paar fijne dagen met Maarten: bodies-Potter-shoppen. Wandelen en wegvluchten voor koeien, dansen en ga zo maar door. Ik denk dat je met je fiets- en wandelervaring in 2010 een keuze moet gaan maken: de Tour de France of de Nijmeegse 4-daagse. Geniet van alles en blijf ons op de hoogte houden van je avonturen. Liefs en kus ook van Leo, Jeanne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!