Vera in Zuid-Afrika

Cliffs of Moher

Vandaag ben ik naar de Cliffs of Moher gegaan. Het was mijn dagje wel.

Gisteravond kon ik pas laat naar bed omdat mijn was maar niet wilde drogen in de droger. Na 12 uur was deze eindelijk klaar en heb ik um opgevouwen. Dit had alleen wenig zin, want doordat het zo donker was in de kamer viel ik over een van de tassen en viel alles weer op de grond. Dus dat heb ik vanochtend maar eerst opgeruimd en alles meteen in mijn tas gedaan.

Vervolgens ontbeten, heerlijk brood met nutella en een kopje thee. Daarna heb ik aan de eigenaar van het hostel gevraagd of hij een map kon tekenen naar de Cliffs of Moher. Hij had gister gezegd dat hij dat zou doen als ik erheen wilde. Dus een hele mooie kaart heb ik toen gekregen. Ze houden hier van zelf getekende kaarten.

Vervolgens mijn spullen gepakt en de bui afgewacht. Daarna aangelopen. Het was een fantastische wandelig, dat moet ik toegeven. Soms wel erg dicht langs de rand van de Cliffen, maar het was geweldig. Ik denk zelfs nog mooier dan de Cliffs of Moher. Alleen had ik halverwege ineens een metgezel. Een hond liep ineens langs me en heeft de rest van de weg met mij meeglopen. Later toen ik bij de Cliffs was, was hij ineens weg.

Helaas liet hij ook de koeien schrikken. We liepen door hun weiland, want het kon niet anders. Alleen een koe van dat niet leuk, was ook zwanger en ging achter de hond aan. De hond snel onder het draad door en hij was veilig. Alleen ik stond nog midden in de wei. En toen vond de koe het leuk om achter mij aan te gaan. Hier was ik niet zo blij mee. Ik zette het op een lopen, alleen wat zijn die koeien verdomd snel. Dus ik ook snel onder het draad door gedoken en daarna was ik veilig. Ik stond hierna wel te shaken. Jeetje....

Hierna maar niet meer door de weilanden gelopen, helaas was het soms wel erg lastig lopen en er dicht langs de cliffen, omdat het pad normaal door de weilanden liep. Maar goed ik ben heel huids aangekomen.

Onderweg nog wel een keertje naar beneneden geklauterd, helemaal tot aan de zee. Dat was echt geweldig. Er waren allemaal kleine watervalletjes en het zag er zo mooi uit. Ook heb ik nog mooi even kunnen schuilen voor de regenbui onder een van de rotsen en ik heb de zelfontspanner op mijn camera ontdekt en kan nu foto's maken van een afstand waar ik zelf ook nog opsta.

Vervolgens aangekomen bij de Cliffs of Moher en daar nog een eind gewandeld. Maar ik vond het er veel te druk en je kon ze alleen van een afstand zien. Je moest op het pad blijven. Dat was erg jammer.

Hierna maar een lekker ijsje gegeten en op naar huis. Helaas was dat nog 9 kilometer lopen, oei. Dus maar snel beginnen. Halverwege stopte er een auto langs me met een vrouw erin en ze vroeg waar ik naar onderweg was. Ik vertelde naar Doolin. Of ik een lift wilde, ze ging niet helemaal naar Doolin maar wel in de richting. Waarom niet, scheelt weer een stukje lopen. Ze wilde weten of ik op vakantie was en wat ik allemaal nog ging doen. 5 minuten later stond ik een kilometer of 4 verderop. Dat was erg fijn, want mijn benen begonnen al te protesteren.

Een half uurtje later was ik terug in het hostel en kon ik op mijn bed ploffen. Alleen niet voor lang want ik raakte aan de praat met een Duits vrouw (van 28) en ze vroeg of ik wat mee ging eten in de pub. Ach ja, waarom ook niet. Dus op naar de pub. Heerlijke zalm gegeten en als toetjes the Death of Cholat. Heerlijk was het.

Veel gekletst en ook met de mensen achter de bar. Het was een heel schouwspel om te zien hoe ze tapte, vooral hoe snel en meerdere tegelijktijd.
Hierna op naar de andere pub voor live muziek. Want in de pub waar we waren was het maar niks.

In de volgende pub was het een stuk beter en er was een doedelzak. Dus het kon niet stuk voor mij. Prachtige muziek maakte ze en als afsluiter, daarna gingen we naar huis, speelde ze de wild rover. Erg mooi!!

En nu op naar bed.... Mijn benen zijn er moe van van al het geloop en mijn ogen vallen bijna dicht. Ik heb net het hostel in Ennis geboekt waar ik morgen naar toe ga. En 2 nachten blijf.

Slaap lekker iedereen ... mocht je dit nu nog lezen ;)

O ja, Maarten ... er staat een ezel in de voortuin van het hostel ;)

Reacties

Reacties

Maarten

Hey schatje......

Een paar dingen:

Ezel in de voortuin van het hostel: Supergaaf :) :)

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van vandaag.

Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om ruzie te maken met een van de sloomste dieren op de wereld....echt ontzettend knap, in mijn hoofd ziet dit er zo uit: http://www.youtube.com/watch?v=voaJ-MeeEsI&feature=related (even kopieren naar je adresbalk voor een ontzettend grappig filmpje)

maar dan het allerbelangrijkst.....een van de koeien vond het niet leuk dat je door de wei liep want zij was OOK zwanger!!!!! OOK zwanger??????? heb ik even iets gemist? volgens mij waren we het net eens over een konijn en verder niet :) :)

kus

Hanny

Weer wat bijgekomen, nachtbraker? Tjonge, wat een avonturen! Fijn dat je toch mooie kliffen zag, ook al vielen die van Moher wat tegen.
En opruimen loont dus af en toe echt - breek je je benen tenminste niet over je eigen rotzooi.
Verder: Maarten vindt ezels leuk!? En dan dat "ook zwanger"!? Gaat het wel goed met jullie?
(Maf filmpje, Maarten - vooral het einde.)
Veel plezier in Ennis. Ga snel even kijken wat daar nou weer te doen is.
Knuffel, Hanny

Kees

Dat zijn wel heel veel avonturen op een dag. Gezellige honden, wilde koeien, brave ezels en heerlijke zalm en dan ben je waarschijnlijk de meeuwen en andere vogels nog vergeten...een beestenboel dus in Ierland. Benieuwd naar je foto's van de cliffs....ik begrijp dat die bij Doolin dus mooier zijn dan die van Moher. En dat je er af en toe heel dicht langs moest lopen...ik krijg al hoogtevrees bij het idee.
Heb je nu ook The Burren al goed gezien? En daar foto's gemaakt? Ben ook hiervoor benieuwd naar je foto's.
Vandaag ook een beetje bijkomen? Je maakt behoorlijk wat kilometers zo. Goede reis naar Ennis....benieuwd wat daar nu weer te zien is. Ga nu even naar het filmpje waarover je vriendje schrijft kijken.
Groet en tot de volgende keer
Kees

Lia

booeeeeeeeeeeeehhhhh wat een angstige ogenblikken, wilde lieve zoenende koe hier plaatsen maar lukte niet, gelukkig wel leuk filmpje van maarten ha ha tjuus L&A

Lia

oke een liedje dan..............
http://www.youtube.com/watch?v=SLmCZjuS1Ao

Jolanda

Hmmm, een hond die met je meeloopt. Of je ruikt gewoon lekker of je had even een engeltje die op je lette. Tot de koeien dan. Maar ja, tegen zwangere koeien ga je niet in. Dan blijf je op een eerbiedige afstand. Stel voor dat ze gaat loeien of zo :-). Brrrr...
Naast je koeienrun heb je prachtige verhalen en foto's. Je schrijft zo gezellig dat ik elk verhaal met je meeloop.
XX, Jolige Jol

Chantal

Vera, je hebt toch wel wat ervaringen met koeien enzo? Wat heb je nu geleerd van Milka?? en schotse hooglanders??? Koeien zijn niet te vertrouwen.

nou nu op naar de lama's.

gr. Chantal

Lisette

Je beleefd veel zeg zo in een paar dagen tijd.
Hihi die koeien.Je moet ze ook niet pesten :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!