Vera in Zuid-Afrika

De zee van Galway

Vandaag ben ik duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. Ondank dat ik toch goed geslapen heb, zit ik niet goed in mijn vel. Maar dat hoord er ook bij. Ook kom ik er achter dat mijn backpack tas kapot is en daar natuurlijk ook van balen.

Aan de banden waarmee ik heb op mijn rug draag, is een stukje los en daardoor hangt hij scheef. Dit voelde ik al, maar ik kon van de week niet vinden waar het vandaag kwam. Dus beneden gevraagd of ze een schoenmaker of iets hadden. Ze vertelde dat er in het winkelcentrum eentje was. Dus daarheen gewandeld. Eerst maar een tassenwinkel ingedoken. Die konden mij niet helpen, ik moest naar de kleermakster om de hoek. Zij kon mij ook niet helpen, want haar materiaal was niet sterk genoeg. Ze tekende op mijn plattegrond een route naar een schoenmaker die mij waarschijnlijk wel kon helpen.

Eenmaal daar aangekomen, bleek hij dicht te zijn. Ja het is maandag en ook hier zijn er dan winkels dicht. Dus een andre winkel ingelopen en gevraad of er ze nog een andere schoenmaker wist, gelukkig wel. Kon ik weer terug lopen, maar helaas kon hij mij niet helpen. Zijn materiaal was niet goed genoeg.
Dit hele verhaal deed mijn humeur er niet beter op worden.

De tas maar weer terug gebracht naar het hostel en mijn spullen gepakt en op naar de zee. Lekker even uitwaaien en wandelen. Onderweg kwam ik langs een outdoor winkel, hier even naar binnen gewandeld, want je weet nooit. Mijn vraag gesteld, ze waren erg aardig en behulpzaam en hij wees mij dezelfde schoenmaker aan, die gesloten was. Maar hij was er van overtuigd dat hij mij wel kon helpen. Dat hoop ik dan maar, ik moest wel pen en papier meenemen want de man is doofstom. Dus ik ben erg benieuwd morgen wat me te wachten staat.

Hierna toch maar naar de zee gegaan en heerlijk een stuk gewandeld. Veel foto's gemaakt, heerlijk uitgewaaid en op het strand gezeten.

Ook heb ik Maarten nog even gebeld en na hem gesproken te hebben voelde ik me een stuk beter. Wat een heerlijk gevoel is dat soms toch :)

Morgen ga ik naar Doolin, dit is een plaatsje in The Burren en bij de Cliffs of Moher. Hier heb ik een hostel geboekt voor 2 nachten. Want misschien, maar je weet nooit hoe het loopt, huur ik heir ook een fiets op wat rond te kijken. Maar dat ga ik morgen in het hostel informeren en kijken. Ik zit volgens de website van het hostel erg dicht bij de Cliffs. Dus ik ben benieuwd.

Reacties

Reacties

Kees

Ha Vera,
Ziet er goed uit, Galway. inderdaad leuk dat je net het art-festival meepikt. Ondertussen je dip alweer te boven? We raken hier wel de weg even kwijt....ga je nu straks naar Kilkenny, naar Schotland of naar Shanghai. Tsja....als je via Thailand naar Connemra reist kun je ook wel via Sjainghai naar The Burren.
Ben weer erg benieuwd naar the cliffs of moher (daar gaan heel veelierse liedjes over) en naar the burren. Dus we kijken al weer uit naar je volgende verslag en zeker naar de foto's
Wij passen ondertussen een paar dagen op Raaf en Silke, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen. Ook namens hen dus: veel liefs uit Malden
Kees

Hanny

Yeah, life is hard. Succes met je rugzak!

Liefs, moeders

Maarten

Hey Hoi,

Fijn dat ik kon helpen. Ik ben erg benieuwd naar hoe het morgen gaat bij de doofstomme schoenmaker (klinkt als een sprookje, Vera en de Schoenmaker)

Ook weer geweldig mooie foto's

Marije

Wat een pech heb jij gehad die dag!
Ben benieuwd of die (doofstomme) schoenmaker je nog heeft kunnen helpen met je tas.

Ik heb je foto's bekeken, maar wat zit jij in een prachtig land!
Geniet er nog maar lekker van!
Adios, Liefs Marije

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!