Vera in Zuid-Afrika

Galway Art Festival

Heb ik weer geluk als ik in Galway ben. Pik ik het Galway Art festival mee.

Maar eerst 's ochtends de stad door gewandeld en gekeken wat er allemaal te doen was. HElaas 2 regenbuien op mijn dak, maar ergens onderdak gezocht en daarna weer rustig door gewandeld.

In de middag was er van alles in de binnenstad te doen. Overal stonden er mensen die muziek maakte, spulletjes verkochten, art maakte en van alles en nog wat. Er was ook een magic show die er grappig was. Hij deed van alles met ballen en een aantal kommetjes.

Even later liep ik langs een pub en daar was live muziek. Dus even een kijkje nemen en er zaten 5 mensen te spelen o.a. op de fluit, accordeon, gitaar en viool. Even later kwam er nog een man bij die een aantal liederen zong, een andere gitaar kwam erbij en als laatste nog een viool. Erg leuk om dat te horen.

Ook heb ik een man ontmoet in de pub. Hij sprak mij aan omdat ik een t-shirt heb waarop staat dat ik Miss Ireland ben. Heb ik in Belfast in de toerist information gekocht, maar ik krijg er veel reacties op. Dus van deze meneer ook en hij dacht eerst dat ik het echtwas. Maar goed even later een tijdje staan kletsen en wilde natuurlijk van alles over Holland weten en het werk/studie die ik doe. Hij is baas van een motorfabriek en heeft in Schotland en Amerika gewoont. Het was erg gezellig, maar de muziek vond ik na een tijdje toch interessanter. Erg he..

Hierna nog even een kijkje genomen in de Catherdraal van Galway en daarna terug naar het hostel. TIjd om mijn buik te vullen. Hier 2 Nederlandse meisje ontmoet uit Leiden. Heerlijk weer een tijd Nederlands mee zitten kletsen en in de avond zijn we samen naar de parade gegaan.

Deze was erg spectaculair. Helaas was het erg kort, maar toch zeer indrukwekkend en leuk om te zien. Ze hadden een aantal, soort, wagens gebouwd en toen de parade af was gelopen, liep iedereen er achteraan. We gingen naar het plein bij de Catherdraal, waar nog wat vuurwerk werd afgestoken. Jammer genoeg was dit maar heel weinig. Maar het was toch erg leuk om te zien en weer een aantal mooie foto's kunnen schieten.

Reacties

Reacties

Maarten

Wat een mazzel zeg, dat festival. Wat een ontzettend gave foto's ook :) zo te zien zit je precies op het juiste moment op de juiste plaats.

lia

he miss Ireland, gefeliciteerd, dat heb je snel voor elkaar!! ;) hoezo erg de muziek leuker.......tis zo of tis nie zo, geniet lekker verder!! Hier vanavond giet het ook van de lucht, en onweer maar overdag was het heerlijk!!

Hanny

Giet het van de lucht? Welke Lia is dit nu weer? Bij ons (nog even in Malden) giet het van de regen. Goed voor de plantjes! En de kids slapen gelukkig door.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!