Vera in Zuid-Afrika

Galway ... eindelijk

Well, eindelijk in Galway aanbeland. Een reis van 4,5 uur. Dit omdat er allerlei wegwerkzaamheden waren en daardoor allerlei file's. Helaas kom je die blijkbaar ook in Ierland tegen, al was dit pas de eerste keer.

Aangekomen bij het hostel, erg leuk hostel en leuke eigenaar. Zit ik in een kamer met 6 jongens die allemaal Gailic football supporters zijn, help! Morgen is er namelijk een wedstrijd tussen Galway en Mayo. Dit wordt wat vanavond en dat werd het inderdaad ook. Veel geslapen heb ik niet.

Maar goed, gelukkig was ik niet het enigste meisje op de kamer. Er was ook een vrouw uit China, Shanghai. We hebben de hele avond zitten kletsen over van alles en nog wat o.a. over kinderen hebben en krijgen. Je mag in China nog steeds maar 1 kind hebben, al is inmiddels de wet wel iets versoepeld. Maar jaren geleden, als je meer kinderen had, moest je een boete betalen aan de regering. Dat is toch vreemd.

Ook hebben we het gehad over homo zijn. Ze was in Engeland namelijk naar de gay parade geweest. Ze vond dit erg indrukwekkend, omdat in China niet voorkomt. Ze hebben het er daar eigenlijk niet over en proberen het zo veel mogelijk te verzwijgen. Vroeger trouwde je gewoon en al was het geen gelukkig huwelijk. Je werd gewoon gedwongen door je familie. Tegenwoordig kunnen ze er wel vooruit komen, maar nog steeds niet van harte. Ook zijn de huwelijk daar nog niet toegestaan en samenwonen volgens mij ook niet.

Het was erg gezellig en mocht ik ene keer naar China gaan, dan ben ik van harte welkom om bij haar te logeren en ze wil me allerlei tips geven. Dus wie weet ....

Hierna gaan slapen, helaas erg vaak wakker geworden door de jongens, want die weten niet hoe ze sociaal moeten doen en stil moeten zijn.

Gelukkig heb ik de volgende ochtend een andere kamer gekregen met voornamelijk meiden. Dus dat was een stuk beter.

Reacties

Reacties

Maarten

Hey Hoi,

wat doe je toch internationale contacten op zeg tijdens je reis. Echt supergaaf om allemaal te lezen.
Kus

lia

Ha dat zijn de goeie contacten, op naar China!! groetje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!