Vera in Zuid-Afrika

Een dagje langer in Dublin

Het was eigenlijk de bedoeling dat als ik Maarten op het vliegtuig had afgezet en uitgezwaaid, dat ik daarna de bus naar Galway zou pakken. Maar helaas, dat krijg je als het weekend is en in het hoogseizoen was er nergens een bed vrij. Dus dan maar een dagje langer in Dublin blijven.

Maar eerst hebben Maarten en ik 's ochtends de bus gepakt naar het vliegveld net buiten Dublin. Daarna maar even een broodje gegeten, want voor ontbijt hadden we geen tijd. Hierna goed afscheid genomen van Maarten, snik. Alweer. Het blijft lastig en daarna nog wat rond gelopen, maar helaas kon ik nergens echt kijken hoe de vliegtuigen opstijgen. Dus dan maar terug naar de bus en richting het hostel.

Het is raar om dan weer alleen in Dublin rond te lopen. Even wennen...

Eenmaal terug in het hostel, mijn andere schoenen (wandel) aangedaan, die gelukkig na een week eindelijk droog zijn. Van mijn fietsavontuur. Daarna nog wat spulletjes gepakt en een van de cadeautjes van Hanny opengemaakt. Ze had er wat meer meegegeven voor me. Ondere andere eentje die ik moet laten liggen tot mijn verjaardag. Oei, dat is nog 3 weken. Maar in dit cadeautjes zaten een aantal tijdschriften in het Nederlands. Joepie, ik heb de komende dagen weer wat te lezen.

Hierna richting de Dart (de trein) om naar Howth te gaan. Dit is een plaatsje vlakbij Dublin met prachtige stranden, zoals ik gehoord heb en je kunt er erg mooi wandelen. Dit leek me wel een goede dagvulling voor vandaag.

Het was inderdaad een prachtige wandeling. Mijn benen protesteren nu wel een beetje, want het was toch weer 5 uur wandelen en dat had ik de afgelopen dagen niet zoveel meer gedaan. Maar goed, het was een leuke wandeling. Veel rosten en zee gezien. Een echte aanrader.

Later in de haven waren er nog zeehonden. Ook deze waren erg leuk om nog te zien. Ze werden ook gevoerd en dat vonden ze erg lekker, dus daar kwamen ze allemaal op af. Ik heb genoeg foto's kunnen maken

Laughing

Morgen vertrek ik met de bus naar Galway, ongeveer 3.5 uur reizen. Ik heb er een hostel geboekt voor 3 nachten en waarschijnlijk vertrek ik dinsdag naar Doolin of wel The Burren. Maar de mens is zo veranderlijk dus we zullen zien.

Reacties

Reacties

Maarten

Fijn dat je toch nog naar het strand kopn en dat het weer lekker was. Gaaf zeg dat je weer zeehondjes hebt gezien :)

Heel veel plezier in galway. Tot over 6 weekjes :)

Kees

Terwijl beneden met Hanny aan de telefoon hangt kan ik alle nieuwe berichten weer even bekijken. Prachtige foto's van de caves (waar was dat eigenlijk....of heb ik dat gemist). Mooi de kleuren van die stenen. Mooie foto van Maarten aan de Guinness. Kennelijk vind hij het wel lekker. En nu weer een mooi verhaal over Howth.
Kost het erg veel moeite om weer " alleen" op stap te gaan? Nou...tot nu toe maakte je steeds makkelijk contact, dus dat zal opok de komende dagen wel goed komen. Dus op naar Galway. Moet een leuke stad zijn volgens mijn boekje. En The Burren ziet er op foto's heel spectaculair uit, dus daar ben ik erg benieuwd naar.
Maarten is ondertussen weer veilig thuis. Hij zei dat je er bruin, slank (nou ja...hij formuleerde het wat anders) en erg goed uitzag. We zullen hem voor jou in de gaten blijven houden. We hebben natuurlijk meteen je doedelzak uitgeprobeerd....en zullen er goed op passen.
Goede reis morgen, veel pleizer en tot de volgende keer
Kees

Kees

O ja....naar aanleiding van je mail. Dat is inderdaad voor niets...zo'n vlucht naar Glasgow. Dus augustus wordt toch Schotland en het wereldkampioenschap doedelzak spelen? Geniet voorlopig maar even van Ierland en de rest horen we t.z.t. wel. In ieder geval: nog plannen en leuke dingen genoeg in het vooruitzicht.
Liefs van Kees

Ted

Een carriere als fotografe is volgens mij zeker mogelijk. Wat een prachtige natuurfoto's. Ik krijg bijna zin om ook de wandelschoenen onder te binden, het stalen ros te bestijgen.
Liefs uit Emmen

marie verdijk

hallo vera
wat ben jij een ondernemend mens
ik was met stomheid geslagen toen han me vertelde dat je alleen reist en dat voor zo'n lange tijd
het zal af en toe niet meevallen maar je zult wel regelmatig momenten meemaken dat je diep bij jezelf terecht komt
Het lijkt wel een vorm van pelgrimage
IN ELK GEVAL WENS IK JE AL HET GOEDE EN EEN PRETTIGE VOORSPOEDIGE VOORTZETTING VAN JE REIS
LIEFS MARIE[OUD COLLEGA VAN HAN
oeps per ongelijk de caps aan laten staan
ben en blijf een digibeet

Trude en Clemens

Nou Vera, wij zijn weer even bijgelezen, wisten eigenlijk al wel dat het genieten van zo'n land je in het bloed zat.
Geniet heerlijk verder, groeten uit Eindhoven !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!