Vera in Zuid-Afrika

Harry Potter

Vanavond staat Harry Potter op het programma, we zijn erg benieuwd. We zagen al in de middag dat de avond voorstelling helemaal uitverkocht was.

In de ochtend eerst maar eens door de stad wandelen en Maarten eerst maar het een en andere van Dublin laten zien, zoals Trinity College, Dublin Castle en St. Stephens Green. Waar natuurlijk weer livemuziek was. En als laatste nog het faminebeeld, die ik als een van mijn eerste foto's heb.

In de middag eerst nog een lekker warm broodje gegeten in een soort supermarkt. Erg lekker. Daarna hup naar de tentoonstelling Bodies, die ook in Amsterdam is geweest. Maarten wilde hier erg graag heen. Het was een prachtige en indrukwekkende tentoonstelling. Een ding is zeker als je rookt en je gaan naar deze tentoonstelling dan stop je direct. Er stonden een paar longen die flink gerookt hadden, dat ziet er echt enorm vies uit. Hiernaast stond een grote ton, waar je je sigaretten in kon gooien.

In ding is zeker het menselijk lichaam zit mooi, apart en indrukwekkend in elkaar.

Daarna terug naar het hostel, even uitrusten en lekker bijkomen. En daarna op naar de Burger King om snel daarna naar Harry Potter te gaan. We waren een uur van te voren bij de bioscoop en dat was maar goed ook, want de rij was al begonnen. Dus wij aansluiten. Gelukkig stonden we aardig vooraan, want de rij was echt enorm. Een paar 100 meter zoiets. Echt enorm en super om te zien. In Nederland zou ik dit niet snel goed, maar in ierland was het geweldig. En al die mensen die langs liepen over de stoep, vielen om van verbazing en keken ons aan alsof we gek waren, dat we daar voor in de rij gingen staan.

Tegen kwart voor 8 mochten we dan eindelijk naar binnen. De zaal was indrukwekkend, net een theater en mega groot. 2 ingangen, wc in de zaal en een mega scherm.
Echt geweldig!

De film was natuurlijk nog beter. Hij was boven verwachting goed. Is toch altijd even afwachten. Maar hij voldeed volledig aan mijn fantasie :) Natuurlijk Hanny nog even jaloers gemaakt en gebeld om te zeggen hoe geweldig de film was :) En dat ze hem ook snel moet zien.

het was weer een top dag!

Reacties

Reacties

Kees

Hallo Vera (en Maarten dit keer)
Ik zie het al weer.....de burger king. Echt iers eten natuurlijk. En het jalours maken van Hanny is goed gelukt. Vanavond is de premiere pas in Nederland....maar het duurt nog wel even voor we er naar toe kunnen. De recencies zijn in ieder geval erg goed. En dat het een goede film is begrijp ik ook uit jouw reactie.
En om jou even ook jaloers te maken: gisteren in de stralende zon op het terras van Oliveira gegeten. Vandaag alweer prachtig weer. Dus dat wordt vanavond weer lekker buiten eten. Maarten (die andere) komt ook.....dus dat wordt weer gezellig. Maarten vroeg trouwens of je nog fotoruimte genoeg had. Hij zou je een sms sturen.....weet niet of hij dat al gedaan heeft. (Hij zit met een hand in het gisp....dus hij is niet meer zo snel)
Blijven jullie verder deze dagen in Dublin? Ben benieuwd naar jullie verhalen (en natuurlijk naar nieuwe foto's).
Heel veel plezier en tot de volgende keer.
Kees

One armed Maarten

Tssssk, niet meer zo snel........

ik heb in een arm meer snelheid dan ons vader ;-)

maarre, wij zijn in Amsterdam naar bodies geweest, erg indrukwekkend inderdaad.
Die long heeft geen uitwerking, Martine rookt na het zien ervan nog steeds ( en volgens mij heeft Ronald zelfs geprobeerd een gratis pakje te bietsen uit die ton)

Enne Burger king is een goede keuze, veel beter dan de Mac!

gr

Martine

Bodies heeft maar heel even invloed gehad...tja...
maar Veer, ik vond het ook allemaal zeer indrukwekkend. Je lymfestelsel is net mie (je weet wel, die chinese eetbare mie). vond ik erg mooi!
Fijn dat jullie zo genieten!

eelco

Ha vera, kom zo bij jou, eerst even Maarten duidelijk maken dat hij de fase dat hij zich met vader vergelijkt toch echt een keer voorbij moet zijn. Ik snap dat hij weer tijd heeft om na te denken met een arm, maar om nu zo je poot stijf te houden...

Anyway, back to you. Cool dat maarten er is! Lijkt me een leuke onderbreking om even bijelkaar te zijn! Hoe was de potter, ben wel heel nieuwsgierig! geniet van elkaar

Ted

Ik dacht - eindelijk van de vakantie genietend - laat ik eens de weblog van Vera lezen. Allemachtig wat een verhalen, de brieven van Paulus zijn er niets bij. Trouwens ik geloof dat er ook een apostel volgens de overlevering in Ierland is gestrand en vanuit Ierland is Nederland gekerstend.
Geniet van je vakantie, pelgrimstocht, of hoe je het ook maar noemen wilt.
De Schildertjes uit Emmen

Ans en Rian

wat leuk om je verhalen te lezen! Je zult nu wel weinig tijd hebben om de reacties te lezen.............te druk met andere dingen (ha ha). Hoe lang blijft hij??
Geniet van elkaar.
Veel groetjes van Ans en Rian

gratia

Na zulke mooie indrukken en belevenissen,hoop ik dat er nog wat te wensen over blijft.

Geniet ze met DE MAARTEN van je hart.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!