Vera in Zuid-Afrika

Recess - Clifden

Vandaag was de laatste dag dat ik mijn fiets had en ben ik van het hostel in Recess naar het hostel in Cliden gefietst. Het was erg gezellig om daar weer terug te zijn. De eigenaar van het hostel zijn al aardig op leeftijd, hij heeft stiekem vertelde hoe oud hij is. Hij is 68 en zijn vrouw 65 en ze proberen het hostel te verkopen. Maar dat is erg lastig in deze tijd en dit is hun pensioen.

Maar goed, ze doen het nog steeds met liefde en plezier en hij vond het zo fantastisch dat ik ging fietsen in de Connemara. Ik was de eerste persoon die hij kende die een fietst huurde en voor 7 dagen ging fietsen. Wat ik niet zo raar vond, maar goed. Ierland is nog steeds anders als Nederland.

Gelukkig was het vandaag mooi weer, we hadden zelfs een zonnetje.

In de ochtend, onderweg van Clifden naar Recess, ben ik naar het Connemara Heritage Centre geweest. Hier was allerlei informatie over de geschiedenis van de Conenmara met een film, museum, oude huisjes en een tocht met een tractor naar een de top van de heuvel waar je het landschap en turf kon zien. Er leuk was de man die de rondleiding gaf. Hij vertelde veel.

O.a. het verhaal dat de mensen in ierland gek zijn op whiskey. En dat als iemand dood was of dachten dat hij dood was, ze een glas whiskey in zijn gezicht gooide om te controleren of hij echt dood was. Want meestal was de reactie dat de ogen knipperde of de mond open ging en zo wisten ze dat hij niet dood was. Dus nu weten we hoe we kunnen controleren of iemand dood is ;)

In de middag ben ik naar de Koraal beach gegaan, dit was prachtig. Overal verspreid op het strand lag koraal. Wat normaal in de zee groeid, kon je hier gewoon oprapen en meenemen. Het was erg hard en ik heb dus ook het een en andere verzameld en meegenomen. Ook heel veel schelpen en andere mooie dingen kon je er vinden. Dus mijn verzameling is flink gegroeid.

Op een ander strand heb ik nog zeehonden gezien. Ofwel, het was er eentje. Maar goed dat is beter dan helemaal niks.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!