Vera in Zuid-Afrika

Oughterard - Recess

Vandaag ben ik samen met de Belgische jongen, die Frans talig is en waar ik Engels mee spreek, naar Recess gefietst. Het was een flinke trip en vooral een natte. We zijn gestart in de regen en ook gestopt in de regen, dus dat was helaas wat minder. Hierdoor zie je ook erg weinig van de omgeving.

Vlakbij Oughterard was er een waterval, waar ik in de regen nog snel een paar foto's van heb gemaakt. Erg leuk om nog meer water te zien ;)

Eenmaal bij het hostel aangekomen, tegen half 3, was het hostel pas om 5 uur open. Sommige hostel zijn alleen open in de ochtend en avond. Erg vervelend als je aankomt. We hebben het nummer gebeld dat op het raam stond maar dat werd niet beantwoordt. Dan maar het noodnummer proberen, want om nog 2 en een half uur in de regen te staan, was wel erg lang. Zeker als je al tot op de broek nat bent.

Gelukkig werd er opgenomen en was de man erg aardig. Hij heetf ons de code voor de deur gegeven en we waren binnen. We mochten niet naar boven, maar we konden in de loungeroom zitten en we mochten thee en koffie maken. Dus het was prima. Heerlijk om dan droge kleren aan te hebben en met een lekker warm kopje thee hebben we op de beheerder gewacht.

In de avond heb ik geleerd om Tarot te spelen (kaartspel). De uitleg was even lastig, zeker omdat ze het me in het Engels uit moesten leggen en ze zelf Frans waren. Dus het was een hele leuke maar grappige onderneming.

Uiteindelijk had ik door hoe het ongeveer werkte en ging het me nog aardig af ook. Het was erg gezellig en zeker toen het haardvuur ook nog aanging. Heerlijk warm, met de geur van turf en de regen tikkend tegen het raam. Dat is nog eens leven.

Reacties

Reacties

Kees

En Hanny heeft hier meerdere Tarot-spellen liggen. Dus je kunt straks als je terug bent hier verder oefenen en wellicht onze toekomst duiden.

eelco 1

Cool! wellicht dat je als maarten er is even de kaart kan leggen...wie weet hoe jullie toekomst eruit ziet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!