Vera in Zuid-Afrika

Cong - Oughterard

Vanochtend heerlijk in mijn eentje ontbeten, saaai!

Maar goed op mijn fiets gestapt en hup de berg af, richting Oughterard. Waarover ik 3 dagen heb gedaan voordat ik het uit kon spreken. Gister een poging gedaan om in de toerist informaion te vragen welke weg het beste is om te fietsen. Maar het enigste wat ik te horen kreeg dat ik de boot moest pakken. Vervolgens nog maar een keer gezegd, dat ik aan het fietsen ben en of ze mij een tip kan geven over welke weg het mooiste is om te fietsen. (Er waren maar 2 wegen, dus als ze er gewoon een aanwijst, was het prima geweest). Maar nee, ik moest de boot pakken. Dus ....

Tussen Cong en Oughterard ligt een meer, waar je inderdaad met boot van de ene naar de andere plaats kunt. Maar dat is niet wat ik wil. Ik heb niet voor niets een fiets. Dus veel wijzer was ik er niet van geworden.

Uiteindelijk ben ik via Cornamona, Maam en Maam Cross gefietst wat een mooie weg was en prima om te fietsen.

Tegen het einde van mijn trip naar Oughterard kwam ik bij een aantal caves. Hier even een kijkje genomen en een rondleiding gehad. Erg mooi, indrukwekkend en leuk om te horen wat ze er allemaal omheen vertellen. Inmiddels kan ik de rondleiding in het engels steeds beter verstaan en volgen waar het over gaat. Als ze maar geen al te erg Iers accent hebben. Dan wordt het namelijk erg lastig.

Tegen 4 uur aangekomen in het hostel, prachtig en luxe dit keer.
Ik lag op een 6 persoonskamer met alleen maar mensen die fietsten. We hadden een eigen wc en badkamer. En ze waren erg schoon, niks op aan te merken. Helaas was de eigenaar zo'n opruimer, goh, dacht ik toch even aan mijn moeder, dat er geen olie was. Dus dan maar koken in water. Het smaakte ook nog. Kip gebakken in water, niet slecht.

Je moet af en toe wat verzinnen.

In de avond zitten kletsen met een Belgische jongen, helaas van het Franse deel. Dus dat was converseren in het Engels. Erg gezellig.

Reacties

Reacties

Je opruimerige moeder

Zeg, gaan we katten? Zelfs als je zo'n eind uit de buurt bent! Je kunt maar beter braaf zijn, want anders zet ik je vriendje morgen niet bij het vliegveld af en kan hij niet naar jou toekomen. Lekker puh!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!