Vera in Zuid-Afrika

Leenan - Cong

Vandaag weer op de fiets gestapt en naar Cong gefietst. In de ochtend was het even erg moeilijk. Mijn kont deed nog steeds erg zeer en mijn benen waren nog niet bijgekomen van de dagen ervoor. Gelukkig kwam ik onderweg, ofwel ik was 15 minuten aan het fietsen, een Amerikaans stel tegen, ook op de fiets.

Het waren erg aardig mensen en ze hebben me een hoop verteld over Amerika en ik moet echt een keer naar Colorado komen. Dat moet prachtig zijn. Ook hebben we het een tijd gehad over het rijbewijs. In Amerika kun je dat namelijk erg makkelijk en snel halen.Je hoeft maar weinig regels te kennen en de praktijk houdt blijkbaar nog minder in. Dit in tegenovergestelde van Nederland. Erg gezellig was het en hierna voelde ik me ook een stuk beter.

De eerste 3 dagen waren ook het zwaartse, niet de kilometers die ik maakte, maar omdat het enorm heuvel op, heuvel af en weer heuvel op ging. En als je dan Nederland gewend bent, dan zijn het bergen die je op moet.

Eenmaal in Cong aangekomen en het hostel gevonden te hebben. Heb ik mijn spullen neergezet en ben ik Cong ingegaan. Ik moest o.a. eten hebben maar was ook wel benieuwd naar het dorpje. Ik had gehoord dat het niet zoveel voorstelde, maar dat viel nog best mee. Ze hadden een erg mooie abbey, helaas in ruines. Maar vroeger heeft het er vast prachtig uitgezien. Achter de Abbey was een enorm bos, waar je uren door kon wandelen. Ik had, helaas, alleen maar tijd voor een uurtje, want daarna moest ik snel boodschappen doen voordat de winkel gesloten was.

Weer terug in het hostel, was helaas geen succes. Er was een groep Franse jongeren gekomen en de muren en plafonds waren erg dun en ik was verder de enigste in het hostel. Niet echt gezellig en enorm veel lawaai. Heb de avond op mijn kamer doorgebracht, maar dat was ook prima en gezellig.

Reacties

Reacties

maarten 3

Jo Vera,

ik begrijp dat een van de andere maartens je komt opzoeken, dat doet wel een beetje pijn, maar in je hart ben je gewoon bij mij toch?? Hoe dan ook, fijne tijd samen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!