Vera in Zuid-Afrika

Letterfrack - Leenan

Vanochtend weer op de fiets geklommen met een hele zere kont. Maar goed, dat gaat vanzelf weer over.

Vandaag weer prachtige natuur gezien. Natuurlijk weer heel veel rotsen, maar het is prachtig. En ook de zee stond vandaag op het programma, helaas kon ik er niet dichtbij komen anders had ik mijn voeten er graag even ingestoken.

Ook een stuk omgereden vandaag, want ik zou met een omweg fietsen, dat was mijn bedoeling. Dan zou ik ook een stuk langs de zee en het strand fietsen en dat leek me erg mooi. Alleen had ik een afslag genomen, de goede naar het dorpje toe, alleen had ik er eentje veel eerder moeten nemen. Maar deze stond niet aangegeven, dus die was ik gewoon voorbij gereden. Een beetje stom, dus nu moest ik een eind terug fietsen, maar dat had ik er graag voorover. Het is er zo prachtig. Echt enorm leuk om op de fiets rond te rijden.

Alleen zijn de bergen af en toe zeer frusterend. Ben je eindelijk boven, kun je naar beneden, heerlijk. Gaat lekker hard en je hoeft er niks voor te doen, maar dan moet je weer naar boven. BEst zwaar af en toe.

Uitendelijk in het hostel aangekomen en een bed toe gewezen gekregen. Een 8 persoonskamer dit keer. Helemaal vol, dat is de eerste keer dat ik een kamer heb die helemaal vol is. Heerlijke zachte bedden ;)

Hierna verder gefietst naar het dorpje, dit was helaas nog 6 kilometer. Wel bergafwaarts. Helaas moest ik na het boodschappen doen de berg weer op.

Maar het wat een heerlijke dag en ik heb prachtige dingen gezien :) Echt heerlijk om even te fietsen in plaats van te lopen!

Reacties

Reacties

Hanny

Klinkt weer goed, lieverd. Al kun je straks vast geen bergen, wandelschoenen of fiets meer zien.
Ben erg benieuwd naar de streken waar je doorheen reist. Wil er graag zelf een keer heen. En nu de foto's nog!
Dikke zoen

Kees

Hai Vera,
Ja, berg op fietsen is pittig. Doe je wel voorzichtig met het omlaag racen....want die Ierse stenen zijn hard.
We hadden al een foto van die Abbey in ons boekje zien staan. Ziet er inderdaad heel mooi uit. En nu zijn we heel benieuwd naar je foto's want je beschrijvingen zijn wel heel mooi, maar we willen het allemaal ook met eigen ogen zien.
En mooi dat Maarten een paar dagen komt. Hij heeft eergisteren je moeder tot diep in de nacht bezig gehouden: eten, kletsen, vuurtje stoken....en discussieren over politiek, dus maar goed dat je er niet bij was. En we hebben hem meteen even bijgevoederd, dus maak je maar niet bezorgd om hem.
Groetjes, geniet van de verdere tocht en tot de volgende keer
Kees

Maarten

Als ik jou was zou ik me wel zorgen maken hoor, ik zit al een maand als een lamgeslagen, zielig vogeltje snikkend voor me uit te staren :)

Anyway, een zere kont? hoe kan dat nou, letterfrack (wat een ontzettend gave naam zeg) was toch maar twee uur fietsen?

Ik hoop niet voor je dat er een snurker bij zit op je 8 persoons kamer :)

Lia (wb)

He Vera, zooooooooooo nu Ierland per fiets, ook goed te doen zo te lezen en ja je voelt het soms aan je lijf blijkbaar;) Gezellig dat Maarten komt, enne .........betekent dat beter eten dan? Kookt hij voor je ;);) groetjes

Johan en Gerie

Hoi Vera,

Wij zijn inmiddels weer thuis en hebben het erg mooi gehad in Ierland. Best een goed idee om een fiets te huren, maar ja het is natuurlijk regelmatig afzien . Zo leer je Ierland wel weer beter kennen. Wij willen de foto's van Derry graag aan je mailen, laat even weten hoe we dat kunnen doen via je weblog. Zondag in de Tempel Bar gegeten en een guinnes gedronken, in het Trinity College geslapen en maandag weer voet op Nederlandse bodem gezet. Nu hebben wij alleen de mooie herinneringen en foto's van Ierland nog. Groetjes van Johan en Gerie

wendy

hoi vera,
leuk dat je het er ook mooi vond!

doe vond je de douche? leuk he die blauwe lampjes?
hier zijn we druk aan het verbouwen ik hoop dat je een keer komt kijken als je terug bent

grtz. wendy(dublin)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!