Vera in Zuid-Afrika

Een kleine fietsvakantie

Ik heb besloten om een fiets te huren en rond te gaan touren in de Connemara. Het is een prachtig natuurgebied, maar lastig om daar zonder fiets rond te touren of je moet ene auto huren, maar dat is een beetje te duur.

Dus in de ochtend alles geregeld, een fiets met tassen, mijn backpacktas kan ik achterlaten in het hostel, naar de toerist information. En tegen 12 uur ben ik klaar om te vertrekken. Mijn eerste overnachting zal zijn in Letterfrack. Dit is maar een 2 uur fietsen, maar dan heb ik nog genoeg tijd om in het Connemara national park rond te wandelen en te kijken. Dit moet namelijk er mooi zijn.

En dat was het ook. Het is een prachtig gebied. Maar het is ook fantastisch om er rond te fietsen. Hele mooie bergen, prachtige natuur en overal schapen. Die gewoon over de weg lopen en niet uitkijken. Heerlijk is dat.

Nadat ik een hostel of dit keer een B&B had gevonden, erg goedkoop. Ben ik naar het national park gefietst en heb daar de Diamond Hill beklommen. Het is een berg van 600 meter hoog, maar het was een prachtige weg omhoog. Al waaide het erg hard op de top en moest je je goedvast houden, anders duvelde je naar beneden. Het uizicht onderweg naar boven was prachtig. Het uitzicht boven op de top was maar saai, alleen maar wit, wolken dus. Het was nogal bewolkt en je zat op de top tussen de wolken. Dus erg veel heb ik niet kunnen zien. Hooguit 2 meter denk ik. Maar het was een goed gevoel om weer de top te bereiken.

Hierna wat te eten gekocht, maar een keertje soep. Het is een beetje lastig om erg uitgebreid te koken omdat ik iedere dag naar een ander hostel ga. Maar goed, daarna zal ik weer goed en gezond eten, zover als dat lukt ;)

Trouwens Maarten komt volgende week dinsdag voor 3 daagjes over :D Joepie!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!