Vera in Zuid-Afrika

Clifden

Vandaag ben ik samen met een jongen uit Duitsland naar Clifden gelift. Het was namelijk erg lastig om op zondag en opalle andere dagen met de bus naar Clifden te gaan vanuit Westport. Op zondag reed er geen bus en op de andere dagen alleen om 3 uur.

Dus dan maar een keer liften en met z'n 2e voelde het wel goed. We hebben uiteindelijk in 3 verschillende auto's gezeten. De eerste was met een man alleen, hij was onderweg naar Galway en was erg nieuwsgierig want ons in Ierland bracht en wat we ervan vonden. De 2e auto was met 2 mannen, die we geen van beide konden verstaan. Ze hadden zo'n zwaar iers accent, dat het net chinees leek. We zijn na een tijdje ook uitgestapt bij de Kilmore Abbey. Die we graag wilde zien. We hebben hem alleen van de buitenkant gezien, maar dat was al indrukwekkend, want we moesten 12 euro betalen om binnen te komen en dat vonden we allebei een beetje te duur. Achteraf gezien een goed idee, want ik hoorde dat je maar 3 kamers kreeg te zien.

Daarna doorgelift naar Clifden, waar we bij een Amerikaans stel in de auto zaten. Erg gezellig. Ze waren voor het eerst op vakantie in Ierland en vonden het prachtig. Wij konden dit alleen maar beamen.

Ze hebben ons voor het hostel in Clifden afgezet, wat een luxe en daarna hebben we ingecheckt. We kregen van de eigenaar een getekende kaart met daarop de dingen die we moesten zien en waar mooie uitzichten waren. Dus we hebben een stuk gelopen van deze prachtige met de hand getekende kaart. Een prachtige eigenaar is het, volgens mij al in de 60 of 70 maar samen met zijn vrouw runt hij nog steeds het hostel.

We hebben inderdaad hele mooie uitzichten gehad, een erg mooie vervallen kasteel en een heerlijk strand waar ik met blote voeten in de zee heb gelopen. Het water was erg warm zelfs. Eigenlijk wilde we nog naar een strand waar we koraal konden vinden en zeehonden konden zien, maar helaas begon het enorm te gieten, dus maar wat te eten gehaald en terug naar het hostel. Waar ik een heerlijk avondje op mijn kamer heb gehad en gekeken wat ik de rest van de reis wilde gaan doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!