Vera in Zuid-Afrika

Westport

Wel, gister aangekomen in Westport. De busreis was dit keer niet zo lang, maar prima. Ik kwam om het station in Sligo de 2 oostenrijkse meisje tegen en zij zijn later met mij mee gelopen naar het hostel. Ze hadden nog niks geboekt, maar er was nog plek in het hostel.

Gister verder het dorpje verkent. Het is niet echt een spectaculair dorpje, maar wel mooi om te zien. Heerlijk om langs de rivier te lopen en het weer doet het ook prima. Heerlijk zonnetje. Ook nog lekker door het bos gewandeld en natuurlijk flink verbrand.

's Avonds naar de pub geweest in mijn eentje. Dat was de eerste keer, al ontmoeten ik later weer de Oostenrijkse meisje in de pub. Flink gekletst, muziek geluisterd (2 gitaren) en ook gedanst. Tegen half 1 ging de pub dicht en raakte we aan de praat met 2 jongens. Zij gingen nog naar een soort dans club en vroegen of wij meegingen. Het was niet mijn bedoeling, maar toch stond ik niet veel later voor de club. Was zo aan t kletsen met een van de jongens dat ik gewoon mee gelopen was. Toch maar even mee naar binnen en het was erg gezellig. Wel erg druk en alles behalve Ierse muziek. Maar flink gekletst, vooral een discussie gehad over Holland in vergelijking met Ierland.

Tegen 3 uur ging de tent dicht en als laatste liedje werd het volkslied van Ierland gespeeld. Erg apart, dit heb ik nog nooit in Nederland gehoord. Maar veel mensen zongen mee en het was in het Iers, dus iets van verstaan, dat lukte niet. En dat kwam niet door de alcohol die ik gedronken had.

Daarna naar huis gewandeld en snel ons bed in gekropen en vanochtend tegen 9 uur er weer uit. Om te gaan wandelen. Al heeft dat wat vertraging op gelopen, aangezien ik eerst naar de toerist informatio ging om informatie te halen over de bussen. Ik wil namelijk morgen naar Cliften, is een plaatsje bij de Connemara. Alleen op zondag rijden er maar weinig bussen, dus dat zou beteken dat ik eerst naar Galway moet en daarna terug naar Clifden, meer dan 5 uur reizen. Terwijl vandaag of maandag het nog geen 2 uur is. Dus besloten om maandag maar te vertrkken en zie wel wat ik morgen ga doen.

Nu ga ik samen emt 2 Nederlandse heren, alweer Nederlanders de berg St. Patrick beklimmen. We moeten er heen met de bus en terug liften. Dus ik ben beniewd.

Reacties

Reacties

Hanny

Ja, ja, je wordt nog een echte kroegtijger op deze manier. En weer op stap met mannen. Gedraag je netjes, he! Veel plezier!

eelco

jemig zeg, wat ben jij een beest! dat ik daar op deze manier achter moet komen. Volgens mij geniet je nogsteeds of schrijf je alleen maar de leuke dingen :-)

Maarten

Weer op stap met mannen.....tsk....tsk...Vera toch

Jeanne

Hallo Vera,

Na zonneschijn komt regen: gisteren 6.7 en vandaag 7.7 tijdens het fietsen een flinke regenbui gehad, maar niet gesmolten. Van mij (Jeanne) mag het zonnetje weer komen. Wat leuk dat je regelmatig je fototoestel aan andere mensen geeft en dan zelf op de foto staat,
zien wij je ook weer.
Groetjes en kus, Leo en Jeanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!