Omgeving van Sligo

Vandaag ben ik samen met 2 Oostenrijkse meisjes, waar ik gister nog even mee naar de pub ben geweest, naar Strandhill gegaan. Dit is een plaatsje vlak bij Sligo (en neeh, niet de Sligro, want dat ziet er niet zo mooi uit, al ben ik trouwens nog nooit bij de Sligro geweest.)

We zijn eerst richting de berg Knocknarea gewandeld, halverwege konden we daar door een klein poortje. Dit hadden we van iemand gehoord, anders hadden we het echt niet gevonden. Maar hier begon de adventure. Het was een stuk bos tussen de glens in en het was prachtig. Het was lastig wandelen, erg modderig, smal paadje en erg glad. Maar het was een fantastische wandeling. Je moest vaak bukken, maar na een tijdje kwam je dan vervolgens bij een stuk wat heel hoog was en waar je omhoog kon kijken. Waar rotsen waren, waar klimop omlaag hing en allerlei soorten planten stonden. Het was echt geweldig om dit te zien!
De foto's krijg je een indruk, helaas is het nooit zo mooi als in werkelijkheid.

Daarna zijn we naar de berg Knocknarea gewandeld. Deze hebben we beklommen en een steen mee naar boven genomen. Dan stelde je de Queen, die daar ligt begraven, gelukkig en zal je geluk hebben.

Hierna zijn we de andere richting op gewandeld, naar Carrowmore. Dit is een oude begraafplaats, een hele oude. En het lijkt net alsof er een hele hoop hunnebedden staan, alleen dan Ierse. Vaak is er een ring met daarin een aantal stenen, 5 staande en 1 liggende erop en daaronder ligt de dode begraven.

Toen we dit gezien hadden kwamen we erachter dat we de bus naar Sligo gemist hadden en eigenlijk wilde we nog even naar StrandHill maar het was een uur lopen naar die plaats. Maar er was geen bus, dus we gingen onderweg. Wel hadden we besloten om onderweg, als er auto's langskwamen onze duim op te steken en te kijken of we mee konden rijden. We hadden inmiddels al zo veel uren gelopen. En gelukkig na 10 auto's stopen er een vrouw waar we mee mochten rijden. Ze was enorm aardig, vroeg wat we in Ierlan deden, voor hoe lang we waren, enz. We waren met 15 minuten in StrandHill. Waar we haar uitvoerig hebben bedankt en vervolgens ons op het strand hebben gegooit.
Schoenen uitgegetrokken en heerlijk door het koude water gewandeld. Dat was een heerlijke afsluiting van de dag!

Een heerlijke dag was het. Geen regen gehad, terwijl het wel voorspeld was. En zelfs een beetje zonneschijn.

Vanavond ga ik op zoek naar waar ik morgen naar toe ga.