Vera in Zuid-Afrika

Bustour door county Donegal

De bustour begint om 12 uur en we gaan de volgende dingen bezichtigen:
* St. John's Point met een handweverij studio.
* Killybegs
* Largy
* Ti Linn
* Cliffs / Slieve League
* Glencomcille met het folk villige museum
* Glen Gesh pass

We beginnen met de rijden en de buschaffeur, genaamd Chris, legt het een en ander uit. Heel aardige vent vol met humor. Eerst gaan we naar de handweverij waar we een uitleg krijgen wat ze allemaal doet. En vooral hoe de grote weverij waar zij mee werkt in zijn werk gaat. Prachtig om te zien. Vooral erg indrukwekkend.

Hierna rijden we door naar Killybegs ook wel Smellybegs genoemd. Omdat hier de visfabriek staat en alle boten met vis binnen komen. Het rook er inderdaad sterk naar vis. Mooi plaatsje, maar het stelde weinig voor. Alleen de boten waren indrukwekkend, vooral hele groot.

Nu was Largy aan de beurt. Dit was een uitkijkpunt, waar je 4 county's tegelijkertijd kon zien. Welke weet ik niet precies meer. Maar het was een prachtig gezicht, erg indrukwekkend. De rosten blijven het mooiste stuk van Ierland. Elke keer weer.

Even een rustpunt bij Ti Linn, waar we een kopje thee drinken en even naar de wc gaan. De tour duurd 6 uur, dus af en toe even een plasje doen en je benen strekken is wel nodig.

Hierna komen we bij de Cliffs. Dit is het prachtigste deel van de trip. Ze waren indrukwekkend, volgens Chris zijn ze beter dan de Cliffs of Moher. Dat zullen we nog wel een sbekijken.
Natuurlijk klimmen we naar boven om het vanaf te top te bekijken en het wordt er alleen maar mooier op. Wat een natuur ..... Dat dit zomaar bestaat.

Je zou het zo mee nemen en in je achtertuin zetten. Is dat een goed idee mam?

Hierna naar het folk village museum, waar allerlei oude huisje staan uit Ierland. Erg mooi om te zien hoe armoedig het begint, maar hoe steeds uitgebreider de huisje worden, met allerlei nieuwe technieken en spulletjes. Ook het schooltje is zo anders dan dat wij gewend zijn. Erg mooi om te zien. Natuurlijk ook even het strandje op dat erbij ligt.

Als laatste gaan we naar Glen Gesh pass, volgens mijn lonely planet prachtig, volgens Vera het is mooi om te zien maar de Cliffs zijn 10x beter. Ik had me er meer bij voorgesteld. Maar ben toch blij dat ik het gezien heb. Prachtig het dal met de bergen er langs.

Daarna weer terug naar huis, voor het hostel afgezet en daarna op de bank geploft. Je zit de hele dag maar wat een indrukwekkende dingen zie je.

Het was een prachtige dag!!

Reacties

Reacties

Hanny

Prachtig schat en wat mij betreft neem je wat van die rotsen mee hoor. Ik zoek er wel een plekje voor. Hoeven we misschien geen nieuwe coniferen o.i.d. te zetten.

Lia

Hoi Vera, wat een heerlijke busreis, ik ruik de vis al .....en wat een pracht van een huisje ja van de weefster wow! en prachtige foto's van die rotspartijen........ rijke Ier al ontmoet met rotsjes in de achtertuin?? oeps sorry M (1-2-3 of 4:))
affijn weer veel beleefd en ik mee genoten, tot de volgende keer gr. uit womberg

Maarten

Hey hey, toen was mijn mailbox weer vol :) . Klinkt allemaal ontzettend gaaf, maar ik ben tegen het meenemen van de rotsen, de kabouterboom is here to stay :)

Heb jij al gekeken wanneer je op welke plaatsen ongeveer bent zodat ik kan kijken wanneer het, het handigste is om langs te komen?

X Maarten

eelco

alweer een tijdje geleden dat ik schreef maar ik lees nogsteeds alles hoor. JEmig, je komt alleen maar leuke mensen tegen en dan zoveel mooie plekken...ik geloof dat ik toch ook maar eens twee maanden er tussenuit moet gaan, kan jij dan floor helpen met oppassen op Silke en Raaf?

groeten

eelco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!