Vera in Zuid-Afrika

Pub in (London)Derry

Natuurlijk gaan we ook in Derry naar de pub. We gingen met het halve hostel naar de pub waar traditionele muziek wordt gemaakt. De pub was niet zo groot maar wel vol. Vanaf 11 uur werd er muziek gemaakt. Er leuk, want de meeste nummers herkende ik. Veel traditionele Ierse nummers, die o.a. Hanny ook gezongen heeft en je nu herkent. Heerlijk.

Vandaag heb ik flink mijn engels geoefend. Er waren wel 3 Nederlands en 2 Belgen. Maar ik heb voornamelijk met de engels sprekende mensen geklets. Hele discussies en ik heb zelfs een engelse les gekregen. Want natuurlijk zei ik iets verkeerd

Wink
(Naar hun luister ik wel, mam
Tongue out
)

Wel natuurlijk ook wat gedronken, Baileys en nog een soort shotje. Wat lekker was, maar ook wel zeer vreemd. De volgende ochtend voelde ik t natuurlijk. Inmiddels is het gelukkig gezakt. Maar ik merk dat ik al voor een lange tijd niks gedronken heb.

Nog een interessant verhaal gehoord. Je ziet in veel pubs nog steeds een afscheiding, deur of iets dergelijks. Dit is er nog omdat vroeg het voorste gedeelte een winkel was, vaak een Groserie of iets dergelijks en het achterste deel was een pub. De mensen deden eerst hun boodschappen en vervolgens gingen ze achter wat drinken.

Helaas moesten ze jaren later kiezen tussen de winkel of de pub. Veel mensen hebben toen voor de pub gekozen.
Het is een leuk verhaal om te horen. Echt geinig en ook omdat je het herkend.

Reacties

Reacties

Hanny

Fijn om te horen dat je naar sommige mensen wel luistert. Nee, alle gekheid op een stokje - wat leuk dat je zo je Engels kunt oefenen en ook nog de nodige Ierse cultuur opsnuift. Pas je wel op met die shotjes (whatever they may be). En die schoenen ... da's wel een vreemd verhaal. De volgende keer toch maar even goed checken. Love, Mum

Lia

Ha die Vera,
wat leuk dat je zoveel schrijft. We volgen je op de voet, hoor.
veel groetjes uit Alphen

Fieke

Ha lieve Vera,

Tjonge jonge...voor m'n gevoel ben je pas nét vertrokken, maar je hebt al heel veel gezien en al menig avontuur beleefd lees ik.

En...ik vind het kei stoer wat je doet !!
Ik was zelf onlangs een weekendje "alleen" kamperen (nou ja, tussen zo'n 230 vreemden) en hield het de 2e dag tijdens de 2e workshop al voor gezien....tentje weer ingepakt en huiswaarts gegaan. Telkens weer "kennismaken" blijkt aan mij niet besteed.

Toen Noortje 3 mnd. in Guatemala zat had ze ook zo'n mooie site...super om nu jouw belevenissen "van dichtbij" te kunnen volgen, gelardeerd met mooie foto's en een landkaartje...

Vooral veel zien, veel genieten!
Liefs,
Fieke

Heleen

Tsja, Vera... ik begon net te wennen aan liters water, of nóg ruiger, dubbel friss... ( maar dan wel in varianten, dat dan weer wel...), zit je in een keer aan steviger spul !!

Veel plezier.

Heleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!