Vera in Zuid-Afrika

(London)Derry

Vandaag ben ik met de bus vertrokken vanuit Ballycastle naar (London)Derry, wel eerst een tussen stop in Colorine. Maar na 2 uur ben ik dan toch gearivieerd.

Een erg leuk, gaaf en mooi hostel. De eigenaren reizen en hebben vooral heel veel gerezen. De hele wereld over. Dus er hangen overal allerlei doeken, platen, maskers, beelden, nederlandse klompen, enz. Ook in iedere slaapkamer hangen allerlei dingen.
Erg leuk om te zien. Straks zal ik er een paar foto's van maken.

Intussen ben ik alle foto's van de afgelopen dagen erop aan het zetten. Er fijn in dit hostel kan ik op internet en mijn camera inpluggen en dat voor niks. Dat is helemaal super :)

Wel, vandaag verder niet veel gedaan. Het is slecht weer en ik voel me toch nog een beetje raar van de reis gister. Dus lekker rustig aan. Vanavond gaan we met een aantal naar een pub waar traditionele muziek wordt gemaakt, pas vanaf 11 uur.

Morgen ga ik naar het Derry free museum en om 2 uur een rondleiding door de stad. Ook Derry is een stad waar de katholieken en protestanen apart wonen. Waar enorm veel is gebeurd, zoals Blodey Sunday en waar ook op verschillende plekken muurschilderingen zijn.

Verder zie ik wel wat ik ga doen, ik blijf hier tot dinsdag, dan moet ik weer verkassen.

Natuurlijk kom ik hier in het hostel weer een Nederland tegen, uit Arnhem. Hij is hier voor een korte vakantie. En net hoorde ik ook mensen uit Belgie, maar die heb ik nog niet ontmoet.

Dit is t weer even. Ik ga even kijken hoever de foto's zijn.

Reacties

Reacties

Kees

Hai Vera,
Je mail over de IB groep is ondertussen beantwoord, dus ook even op je mail kijken straks.
En wat een prachtige foto's weer....Vooral die van de Giants Causeway. En aan je regenpak te zien was het er inderdaad nat.
De eerste indruk van je hostel is in ieder geval goed. Leuk al die beelden vanuit de hele wereld. Kun je er ook met de beheerders over praten? In ieder geval weer nederlanders en belgen. En vanavond naar de kroeg.....lifemuziek. Dat hoort bij Ierland. Kijk uit naar de rest van je verhalen en de foto's
En ga nu even Hanny roepen om te vertellen dat er weer nieuwe hoofdstukken binnengekomen van het Ierland feuilleton. Die zit met Fieke lekker te kletsen in de tuin (heerlijk in de zon.....we maken je niet jalours toch?)
Liefs
Kees

Maarten

jalours?

jaja gaat ie nog frans praten ook...

maar het regent hier gewoon hoor, laat je vooral niet voor de gek houden.

Hanny

Hoi schat, leuk weer zo'n lang verhaal. Ja, Derry heeft zeker ook veel ellende meegemaakt. Is vast ook weer interessant. Ken je "Sunday, bloody Sunday" van U2? Dat gaat daar dus over. Leuke foto's ook weer, alleen mis ik er een van jou hangend over de railing terwijl je de vissen aan het voeren bent. Ook aangrijpend - zeker de foto's van de muren. Ben benieuwd naar de rest (van het hostel). En vanavond niet te zat, he? Tip van Kees: Smithwick's is wel te drinken. Veel liefs!

Maarten II

Hey Maarten,

Is dit even verwarrend voor Vera. Zullen we afspreken dat ik voortaan maarten II ben (omdat vera jou langer kent) dan weet ze ook wie wat zegt :)

maarten ll

hmmm...

ik vond het wel grappig zo eigenlijk ;-)

Maar jij mag best l zijn hoor, ik verzin wel een ander aanhangsel.


Maarten de grote
of
Maarten de onovertroffenne
of...of
...zo-veel-mogelijk-heden!

maarten 3

sorry hoor maar er is maar een maarten en dat ben ik :-)

Maarten de verschikkelijke

Nee ik ben de enige echte maarten

Maarten de veroveraar

Moet je weer het laatste woord hebben?

MegaMaarten

Ja!

Heleen

Mag de moeder van Maarten even weten of ze de moeder is van Maarten 1 of 2 of 3 ???

Handig voor de beeldvorming

Doei en geniet ervan !!
Heleen

maarten 3

een ding staat vast, megamaarten is niet de echte, want mindy heeft helemaal geen broer. Wil de moeder van maarten eerst even laten weten welke moeder ze is voor dat ik zeg of het de mijne is of niet??

Elise

Hé Vera!

Zo af en toe kom ik ook eens lezen wat je allemaal al meegemaakt hebt!
Gaaf zeg, zo alleen op vakantie, je maakt iig een hoop mee!

Veel plezier nog al die tijd!..

Gr, Elise

Maarten het vriendje

Ik ben gisteren een klein beetje los gegaan op je log vera :)

Ik ben
- Mega maarten
- Maarten de verschikkelijke
- Maarten de veroveraar

Wie Maarten drie dan weer is, is mij ook niet bekend.

Kus

De man van de moeder van Maarten 123

Met excuses voor het gedrag van de zoon van mijn vrouw.....zo geweldig, veroverend, verschrikkelijk, onovertrefbaar is hij echt niet..... En mega.....een mega zwetser. Hopelijk gaan alle Maartens zich nog gedragen en gaat deze site gewoon weer over Vera 1

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!