Vera in Zuid-Afrika

Zeehonden in het wild gezien en een ruige boottocht

Vandaag ben ik naar het eiland Rathlin geweest. Dit was nog even een heel gedoe. Want 's ochtends eerst naar de toerist information geweest, daar het een en ander gevraagd. O.a. hoe laat en welke bus er naar Derry rijden voor zaterdag, wat blijkt er rijdt geen bus naar Derry op zaterdag. Mmm, dat wordt even puzzelen.
Nog maar een vraag betreffende het forest park. Kan ik hier met de bus komen. Ja dat kan, alleen stopt de bus in het eerste dorpje en moet je daarna nog 14 kilometer er naar toe lopen of een taxi nemen. Mmm, dat doen we dus niet.

Helaas, want ik had erg graag naar het forest park toe gegaan. Dus nu toch maar vandaag naar het eiland en morgen naar Derry, een dagje eerder. Zo zie je maar weer. De ene dag maak je plannen en de volgende dag vernaderen ze alweer,

De tocht naar het eiland verliep wat minder voor mij. Want ik was natuurlijk mijn reispilletjes vergeten en werd enorm zeeziek. Mijn maaginhoud ligt nu op de bodem van de zee. Hebben de vissen weer wat te eten.

Eerst even bijkomen op het eiland en daarna een stuk gelopen naar de vuurtoren. Vandaar uit terug gelopen via een andere weg en kom ik alweer dezelfde Nederlands tegen als gister bij de Rope brug. Zij waren bij de zeehonden aan het kijken die in het water zwommen. Dus ik er bij komen staan. Volgens mij heb ik er bijna een uur gestaan en veel te veel foto's gemaakt, dus tijd om ze uit te zoeken vanavond.

Maar ik had geluk, want 1 van de zeehonden kwam op het strand, dus ik heb een paar prachtige foto's kunnen maken. Wat is het toch leuk om naar de zeehonden te kijken. Af en toe een kopje boven water, dan weer een salto en weer even adem happen. Wat is het leven toch simpel.

Vervolgens een zoveelste regenbui op mn kop. Het houdt maar niet op hier, maar met mijn regenpak aan kunnen we er wel tegen.

Tegen half 6 de boot terug gepakt en vandaag verder maar 2 repen gegeten en een kop thee gehad en water. Want veel eten leek me niet zo'n goed idee. Maar helaas ging de terugreis hetzelfde als heen. En ook dat ligt nu op de zeebodem.

Maar goed, tegen de tijd dat ik thuis was, maar snel eten gemaakt en gegeten. Want echt lekker voelde ik me niet en vooral heeeeel leeg. Nu is het inmiddels een stuk beter.

Maar het beste van alles wat toch de zeehonden bekijken. Echt gaaf om ze zo te zien zwemmen en dan niet in een basin of iets dergelijks, maar gewoon in het wild.

Fantastisch. Het eiland was ook erg mooi. Veel groen, bloemen, regen, rotsen en water. De tocht was mooi, alleen wel heftig.

Reacties

Reacties

Hanny

Dat was inderdaad een heftig dagje, maar fijn dat je de zeehonden gezien hebt. Tja, die maag van jou - je bent en blijft een gevoelig typeje. Jammer van het park, maar er is in de buurt hopelijk nog meer moois te zien. En anders .. lekker even rust; da's ook nooit weg. Wanneer ga je nu naar Derry? En waar blijven de foto's trouwens? Cannot wait to see them. Sweet dreams!

Maarten

Maar schatje toch, illegaal visjes voeren? Ik hoop dat je, je weer wat beter voelt.

Wel ontzettend gaaf dat je zeenhonden gezien hebt. Your seal in the wild definately beats my bunny in the Leenderbos :)

Lia

I,m singing in the rain....;;;; heerlijk genieten van die zeehonden, helaas je moet er met een boot .....ja ja en weer terug ook..pppppppffffffffff Maar die beesten!!! gelukkig prachtig
tjuus

Kees

Hai Vera,
Je moet er wat voor over hebben om zeehonden te zien: zeeziek, regen.lange reizen. Maar het resultaat is toch geweldig. Ben benieuwd wat je de komende tijd nog allemaal te zien krijgt. En regen hoort er bij in Ierland....maar ik heb gelezen dat de zon er ook een heel enkele keer wel schijnt.
En nu op naar Derry. Weer een iets grotere stad. Goede reis en ik kijk al uit naar het vervolg van je reisboek. Vind dat je leuke verhalen schrijft. Het maakt mij (en als ik de andere reacties lees ook veel anderen) erg nieuwsgrierig naar Ierland en jalours op jou...ik wil ook weg.
Liefs en tot de volgende keer
Kees

Martine

was het wel echt zeeziek of was het nog inhoud van je Pubavond';-)
mooi verhaal weer Vera! ik wacht zeker op de foto's.

Albert Slaman

Dat enthousiasme over die zeehonden kan ik me zo goed voorstellen, want enige jaren geleden stonden wij aan de overkant in Schotland aan diezelfde zee en zagen wij ze ook geheel onverwacht in een haven zwemmen. Genieten. En dan Giant Causeway, toch nog maar eens naar toe. We wensen je veel droog weer toe. Voor vandaag zag het er op de buienradar redelijk goed uit. Groetjes van mij, Albert en natuurlijk ook van Lia

Heleen

Tsja..My breakfast is over the railing,..my breakfast is into the sea ...???

Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Kroatie, rondtrekken en we hebben ook een week een zeilboot gechartered.
Gelukkig hebben we van de Zeiloversteek van Hans naar Engeland 3 weken geleden mega- goede pillen overgehouden, hoewwl we beiden niet zo gevoelig voor zeegang en deining zijn.

heleen

victoria

hee, ik ga binnekort met de boot naar schotland vanaf nederland. ik word geloof ik niet snel zeeziek, maar ik neem voor de zekerheid toch pilletje ertegen. maar mijn vraag is: werkt primatour hiertegen? want het is wel een hele lange oversteek, wel 13 uur op de boot!

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!