Vera in Zuid-Afrika

Giant's Causeway & Carrick-a-rede-rope-bridge

Vandaag, als ik wil gaan wandelen, is er regen. Maar goed toch maar mijn wandelschoenen aangedaan, regenpak in de tas en op naar de Giant's Causeway. Eerst een half uur in de bus en dan hup snel naar de Toerist Information want het regen nog steeds. Daar aangekomen, heb ik wat informatie gekregen en dan maar aan de wandel richting de Giant's Causway.

Wat is dat prachtig ...

De foto's had ik wel gezien, maar in het echt is het nog veel mooier ondanks de regen. Die gelukkig na een tijdje ophoudt. De rosten die uitkomen in de zee. Lekker ruw en tussendoor groen, plantjes en dieren. Prachtig om te zien. Echt ongelofelijk.

Daar houdt ik nou van, lekker ruwe rosten waar je overheen kunt wandelen. Dat heb ik dus ook gedaan. Eerst beneden kijken wat er allemaal te zien is en natuurlijk op de foto. (Alle foto's volgen morgen, de libary was al dicht). Daarna naar boven geklommen, wel over een trap, maar het was een hele trippel. En lekker meer dan 2 uur gewandeld over alle rosten heen. Af en toe naar beneden kijken en natuurlijk veel te veel foto's maken. (Ik had er uiteindelijk van de hele dag 85, dus 's avonds maar het een en andere geskipt)

Maar wat ze erover vertellen is waar. Het is bijzonder mooi.

Hierna toch nog naar de Caarick-a-rede-rope-bridge gegaan, ondanks dat ik even in een paar minuten in een verzopen kat was veranderd. Wat een regenbuien toch. Al noemen ze het hier showers, nou gelukkig zien mijn ochtendshowers er toch anders uit, anders werd ik er niet blij van.

Na ongeveer 10 minuten met de bus en een 10 minuten lopen ben ik er dan. Wel eerst 4 pond betalen anders mag ik er niet eens naar toe. Vooruit dan maar, als ik er dan toch ben.

Wel, eerst moet je dan nog een kilometer lopen voordat je in de buurt van de bridge komt, maar de wandeling erheen is al prachtig. Mooie natuur en natuurlijk veel rotsen. Ik heb zelfs een stukje van scotland gezien, want inmiddels was het opgeklaard. En daar ligt hij dan eindelijk de touwbrug waar zoveel over gesproken is.
Een beetje eng om erover te lopen, zo hoog en hij wiebelt flink. Maar gelukkig zit hij met flinke kabels vast.

Eenmaal aan de overkant en genietend van het uitzicht, kom ik nog 2 Nederlanders tegen. Ze trekken al 5 weken door Ierland en gaan over een paar dagen naar huis. Flink kletsen en natuurlijk willen ze weten wat ik in Ierland doe. Jeetje, zo lang rondreizen. Dat je dat in je eentje doet, maar wel gaaf hoor. (Dat was zo ongeveer de reactie)

Natuurlijk wilde ze ook een foto maken van mij op de brug. Erg fijn. Dus dat staat ook weer vastgelegd. Aan het eidn kon je ook een oorkonde krijgen, maar om die nu de rest van de tijd mee te sjouwen, dat leek me geen goed idee.

Nog meer foto's gemaakt op de terugweg. maar het blijft een prachtig stukje natuur. Nog wat Nederlands koeien staan er tussen. Al vertelde de Nederlandse mensen wel, dat de westkust nog veel mooier is. Ik ben benieuwd.

Eenmaal terug bij de parkeerplaats, vragen de Nederlandse mensen waar ik heen moet, naar Ballycastle is mijn antwoord. Daar gaan wij ook heen, wil je meerijden. Maar natuurlijk erg graag, want op mijn bus moet ik nog driekwartier wachten. Dus 10 minuten later waren we in Ballycastle. Heerlijk zo'n auto.

Nog even gekletst, uitgebreid bedankt en daarna terug gelopen naar mijn hostel. Waar weer nieuwe mensen aangekomen zijn. Dit keer een man uit Duitsland. Een tijd mee zitten praten en discussieren, want hij was het toch niet met mij eens. Hoezo rosten en bossen mooi. Ze lijken allemaal op elkaar, dat waar ik het dus niet mee eens. Maar goed, zo kom je je tijd door. Ook de eigenaresse kwam er nog even bijzitten. Een erg aardige vrouw.

Dus tegen 8 uur toch maar eens eten koken en daarna nog wat aangerommeld. Gekeken waar ik de komende tijd heen ga en nu achter de pc voor nog 7 minuten.

Alles met elkaar en ondanks de regen, was het een prachtig dag. Ontzettend veel mooie natuur gezien. En het is erg fijn om niet meer in de grote steden te zijn, maar heerlijk van de natuur te genieten. Alleen maar de vogels, de zee en de wind te horen.

Reacties

Reacties

Lia

Hoi Vera, wat een heerlijk verhaal en O, ja hier wil ik ook nog eens naar toe, even gegoogled nu jij de foto's nog niet kon plaatsen. En die brug: was het er toen jij erover ging ook zo druk?? Heerlijk om zo mee te reizen!! en heerlijk die mazzeltjes, even een lift, gezellige babbels en nieuwe tips. Tjsa soms errug nat.......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!