Vera in Zuid-Afrika

Ballycastle

Vandaag ben ik aangeland in Ballycastle. Ongeveer alle dorpjes hier in de regio beginnen met Bally. Dat betekend dorpje van/of.

Wel het hostel ligt aan de zee. Maarten en Hanny even gesmst en meteen jaloers gemaakt. Al ik de deur uit wandel en de straat oversteek sta ik op t strand of in de haven. Prachtig uitzicht en verderop zie je de rosten. Hier houdt ik van.

Vandaag even het dorpje bekeken, wat niet veel voorstelt. Zeker niet na Dublin of Belfast. Maar het is prima. Ze hebben een grote supermarkt, dus eten ingeslagen voor de komende dagen. En verder wat leuke andere winkeltjes.

Toen maar eens omgekleed en met mijn blote voeten over het strand lopen. Wat is dat lekker zeg, zonnetje op de achtergrond en de zee voor je. Boekje erbij en ik vermaak me wel. Tot dat het toch wat koud begint te worden en mn maag begint te rommelen. TIjd voor eten dus.

Eenmaal terug in het hostel, zijn er meer nieuwe mensen gekomen. Even kennis maken en wat blijkt 4 mensen uit Nederland, Utrecht en Rotterdam. Dat is gezellig, kletsen, kletsen en ondertussen wat eten maken.

Even later de vraag of ik zin heb om 's avonds mee een biertje te gaan drinken en een pub. Prima, gezellig. Helaas moest ik door deze 4 dames en heren verhuizen van kamer. Eerst had ik uitzicht op het strand in een 4 persoonskamer, daarna werd het een 2 persoonskamer met uitzicht op een ander huis. Maar goed buiten en in de livingroom heb ik nog uitzicht op de zee en ik heb wel een beter bed. En een 2 persoonskamer waar ik in mijn eentje lig

Wink
Dat is beter werk. Heerlijk een keertje alleen een eigen kamer.

Tegen 10 uur zijn we naar de oudste kroeg van Ballycastle gegaan. Daar kregen we te horen dat de kroeg uit 1700 stamt. Hij ziet er ook echt enorm oud uit. Alles is van donker hout, maar prachtig om te zien. De eigenaresse is volgens mij, naar mijn schatting ergens tussen de 70 en 80 en hebben helaas nog geen opvolger.
Er zit ook een man aan de bar, een echte Ier. Dus bijna niet te verstaan. Maar toch flink meegekletst en het was heerlijk om weer even Nederlands te praten.

Tegen half 1 werden we eruit gezet, want het was nu toch echt sluitingtijd. Officieel is die op een doordeweekse dag om 11 uur. Dus het werd wel tijd.

Heerlijk de Ierse mensen.

Reacties

Reacties

Maarten

Hey kroegtijger,

Klinkt goed, alweer :) Ik was inderdaad behoorlijk jaloers, maar goed misschien wil je begin januari weer samen naar Bergen aan zee?

Echt leuk om te lezen dat je zo gemakkelijk contact maakt met allerlei mensen vanover de gehele wereld , weet je wat je eigenlijk zou moeten doen...een lijstje bij houden van alle leuke mensen en waar ze vandaan komen :)

Hanny

Hoi schat, wat een leuk verhaal weer. Ik kan me voorstellen dat je het fijn vond om weer even Nederlands te spreken. Geniet van de zee, je "eigen" kamer en (hopelijk) de zon.

Liefs, moeders

Carla

Hoi Vera,
Wat een heerlijke verhalen! gezellig om zo met je mee te reizen.
Gezellig om zoveel leuke mensen te ontmoeten en te genieten van de omgeving! Leuk om te lezen waar ook je voorkeuren liggen :)

Geniet van de zee, de zon en het reizen
groetjes Carla

Lia

zoooooooooooooo nachtbraker!! Heerlijk weer je verhaal, kijken of ik de rest ook nog kan lezen of ........toch ga slapen
hoe dan vooral doorgaan met veel genieten, mensen ontmoeten..........

Martine

PROOST!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!