Vera in Zuid-Afrika

Cave Hill

Vandaag heb ik mijn eerst berg beklommen ....

Laughing

Ik ben met de bus naar Belfast Castle gegaan, een prachtig kasteel helemaal tussen de bossen en een park. En op de achtergrond een berg.

Er was een route van ongeveer 7-8 kilometer waar je ongeveer twee en een half uur over zou doen. Dit leek me wel wat en ik ben deze gaan wandelen.
Het was een heavy wandeling. Af en toe bijna stijl omhoog zodat je je lichaam naar voren moest houden want anders viel je achterover. Maar het uitzicht was geweldig.

Op een gegeven moment liep ik boven de wolken en er doorheen. Je zag ook het weer veranderen. En aan de ene kant was er zonneschijn en een blauwe lucht terwijl aan de andere kant het een donkere lucht was met regen en donder. Echt geweldig.

Na veel geklim, was ik op de top beland.
Dan heb je een mega uitzicht. Je kon helemaal rond kijken. Het is bijna niet beschrijfbaar. De woorden zijn er moeilijk voor te vinden. Maar mocht je ooit naar Belfast gaan, moet je dit zeker doen.

Na geluncht te hebben op de top van de berg en lekker rond gekeken te hebben. Werd het tijd om naar beneden te gaan, want het begon aardig te betrekken. Daarvoor had ik al een aantal druppels gehad. Dat was alleen niks bij was ik daarna op mn dak kreeg.

Gelukkig hebben ze daar regenjassen voor. Onderweg kwam ik een stel tegen uit Engeland, al kwam de vrouw uit Amerika. Het was namelijk zo dat op een gegeven moment de bewegwijzering ophield. Er stond niks meer aangegeven en je kon verschillende kanten op.

Gelukkig had het stel een boekje bij en ik ben de weg naar beneden met hun meegelopen. Terwijl het steeds harder begon te regenen. Op een gegeven momentwas het even zo mistig ofwel je liep door de wolken dat je ongeveer een meter voor je uit kon kijken. Dat is echt een geweldige en rare ervaring. Maar dit was na een minuut ook weer weg. Zo boven op een berg kan het weer met de minuut veranderen.

Tegen de tijd dat we beneden waren, waren we allemaal erg nat. Erg fijn was het dat het stel met de auto waren en mij bij de bushalte hebben afgezet. Dit was namelijk nog ongveer 15 minuten lopen vanaf het kasteel. Daarna heb ik de bus naar huis genomen. Al had ik een andere bus dan op de heen weg, want volgens mij heb ik meer dan een half uur in de bus gezeten. Terwijl het op de een weg maar 10 minuten was.
Maar daardoor heb ik wel een ander deel van Belfast weer gezien, wat ik anders niet gezien had.

Zometeen ga ik richting het hostel en een douche nemen, want dat is de hoogste tijd en mijn vieze kleren uitdoen.

Ik heb trouwens een nieuw hostel gevonden. Vanacht is de laatste nacht dat ik in Belfast slaap. Daarna ga ik naar Ballycastle. Dit is vlakbij de Giant's Causeway waar ik voor 4 nachten zal blijven. Ook hier word veel wandelen en een aantal plaatsen bezichtigen.

Ik ben benieuwd want ik heb al prachtige verhalen over de Giant's Causeway gehoord. Ik ga hierheen met de bus. Deze stopt voor het hostel, dus beter kan niet.

Reacties

Reacties

Kees

Tjee...al weer een nieuw verhaal. Dat gaat wel erg snel. En toch niet droog gehouden vandaag. Maar wat je beschrijft lijkt me wel heel erg mooi. En de foto's geven ook een goede indruk. Lekker ruig land....dat trekt me wel. Ik rkijg toch heel veel zin om ook naar ierland te gaan.
Groet
Kees

irene

hoi Vera, geweldig hè, dat lopen in en boven de wolken! het doet me denken aan de vakanties vroeger met mijn ouders in de Alpen. En ook daar scheen niet altijd de zon....
Goede reis morgen! Groetjes, Irene

Lia

Even niet op het web en er valt weer veel te beleven op jouw logje!! de 1e berg, prachtige luchten, helaas regen!! mooie foto's aha en ja dat slapen, en natuurlijk snurkt een snurker niet, die hoort toch zeker niets van dat gesnurk want die.............ja juist kan lekker slapen (nou ja in jouw geval dus niet meer ha ha). Nog veel belevenissen en vooral mooi weer wens ik je toe!!

Een bezorgde moeder

Klinkt allemaal weer goed. Fijn dat je over je dipje heen bent en een nieuw hostel hebt gevonden.
Maar wat lees ik nou toch allemaal? Zo ken ik mijn dochter niet. Je bent dus niet alleen een lijstje van vreemde (leuke) mannen aan het aanleggen, maar je slaapt er ook nog bij een op de kamer.
Maarten, wordt het niet eens tijd dat jij naar Ierland afreist? Dit gaat uit de klauwen lopen.
Liefs, Hanny

Jeanne

Hallo Vera,

Van 9 juni t/m 23 augustus:76 dagen, als ik goed reken en al 7 dagen voorbij.
Ik heb alles uitgeprint en ga eens rustig jouw belevenissen lezen, want ik heb nog een weekje vrij na onze pensioen in zicht cursus.
PS Maartens moeder liep ook nog mee bij Samenloop voor Hoop
Succes en groetjes Jeanne

Lisette

Wat een geweldige vervalen weer Vera!

Lijkt me idd erg mooi en indrukwekkend zo op de top van die berg.

Enne lijstjes over mannen bijhouden, wat is dat nou :P

Martine

mail mij dat lijstje maar door van die mannen!

Maarten

Mail mij dat lijstje ook eens door :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!