Vera in Zuid-Afrika

Reis naar Belfast

Vanochtend eerst alles ingepakt en vroeg wakker geworden door medekamergenoten die om 5 uur in de ochtend weg moesten. Ze waren alleen helaas erg lawaaierig. Maar na een koude douche voelde ik me al een stuk beter.

Nog even gekletst met Simone en daarna, tegen 11 uur, richting de busstation gelopen. Deze was om de hoek van het Hostel dus erg handig. Hier een ticket gekocht voor Belfast en in de bus gestapt.
Tijdens de reis zie je langzaam het landschap veranderen. Bij Dublin is het nog vlak, een beetje Nederlandachtig, maar hoe verder je richting Belfast komt, hoe heuvelachtiger het wordt. Prachtig om te zien

Laughing

Na 3 uurtjes ben ik dan aangekomen in Belfast. Eerst even op zoek naar de Toerist Information, voor een kaart van Belfast en even vragen waar mijn Hostel is. Het Hostel waar ik gister voor aan het bellen was, is het helaas niet geworden. Dus werd het nummer 2 op mijn lijstje.

Na 20 minuten wandelen vanuit de Toerist Information kom ik aan bij de Hostel.
Het is een redelijk hostel. Ik slaap op een kamer met 3 andere mensen. Het is een oud hostel, maar verder wel okeej. 's Ochtends wordt er voor ontbijt gezorgd en 's avonds kun je zelf koken. Erg fijn dus.

Nadat ik gesteld ben in de kamer, ga ik op onderzoek uit in de buurt. Ik loop al meteen tegen Queens university aan. Dit zijn een aantal prachtige gebouwen, enorm oud en heel mooi bewerkt. Zeer de moeite waard om te bekijken.
Langs Queens university ligt een prachtig park. Hier ook even doorheen gewandeld. Al blijft St. Stephen's Green op nummer 1 staan.

Nadat ik verder ben gewandeld door de wijk, boodschappen hebben gedaan, is het weer tijd om naar huis te gaan en te eten. Verder een rustig avondje en op tijd naar bed. Want moet ben ik wel van de reis en de korte nacht.

Belfast is een hele andere stad als Dublin. Ik moet er aan wennen en voel me er minder op mijn gemak. De mensen zijn wel erg aardig, want onderweg naar de de Toerist Information ben ik wel 4 keer aangesproken of ik het kan vinden.
Het zal me morgen benieuwen wat ik van de stad vind.

In het Hostel heb ik trouwens gehoord dat ik zeker naar Galway moet, dus die komt er ook bij op mijn lijstje.

Morgen ga ik verder Belfast bekijken, vooral het centrum zelf.
Zondag staat er waarschijnlijk een festival op het programma, deze wordt gehouden in een naburigdorpje. Wat ook nog een mooi en oud dorpje moet zijn.
Maandag wordt het waarschijnlijk door een stuk natuur wandelen. Wat volgens de Lonely Planet enorm mooi moet zijn.
Dinsdag wordt het weer op zoek naar een nieuw hostel in een nieuwe plaats. Zoals ik nu denk wordthet (London)Derry of die richting op.

Reacties

Reacties

Martine

heej Veer,

wat een heerlijk bezet programma! mooie dingen als gezien en nog mooie vooruitzichten....ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's. De vorige zagen er goed uit!
liefs Martine

Kees

Hai Vera
Natuurlijk hoort Galway op je programma...beroemd en volgens mijn collega's prachtig. Al weer een vol programma vandaag....reizen, stad verkennen. En dat je Guinness niet lekker vind, dat kan ik me goed voorstellen. Hoewel: Bailey's volgens mij nog veel smeriger is. Maar goed: we horen nog wel wat het lekkerste drankje is.
En zondag het festival van Carrickfergus? Ben heel benieuwd wat je daar te zien krijgt. Er is een erg mooi lied over Carrickfergus...laat ik je nog wel eens horen.
Geniet van Belfast. En vergeet op weg naar (London) Derry de Giant's Gateway niet....moet heel indrukwekkend zijn. Ik ken het alleen van foto's., maar die zien er bijzonder uit.
Heel veel plezier....en tot je volgende verhaal
Kees

Hanny

Volgens mij bedoelt Kees de Giant's Causeway en die is inderdaad wereldberoemd. Zie ook: www.giantscausewayofficialguide.com.
Wat is er in Carrickfergus te doen? Volgens Kees is het muziekfestival al geweest. Ben benieuwd. Sweet dreams! Love, Mum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!