Vera in Zuid-Afrika

De laatste dag in Dublin

Wat gaan de dagen snel als het mooi weer is, je in een mooie stad bent, leuke mensen ontmoet en er zoveel te zien is.

De 2e dag in Dublin is alweer bijna voorbij. Vandaag heb ik een hoop gezien, weinig musea maar vooral veel van de stad.
Ik ben begonnen bij het Hostel en vanuit daar richting de Liffey gelopen, onderweg kwam ik een prachtige oude boot tegen. Deze bleek te zijn nagemaakt en was nu een museum. Vlak bij de boot was er een Famine Memorial. Prachtige beelden (zie foto) en zeer indrukwekkend.

Aan de overkant van de rivier zag ik de zoveelste kerk, gelegen tussen allerlei andere gebouwen. Dit is erg typisch voor Dublin, want overal liggen de kerken verstopt tussen allerlei andere gebouwen.

Hierna ben ik richting Merrion Sqare gelopen, dit is een park en volgens mijn Lonely Planet is dit een mooier park dan de St. Stephen's Green. Dat zal ik straks eens beoordelen want het St. Stephen's Green staat ook nog op mijn lijstje.
Het is een mooi en zeer groen park. Het is apart dat dit park gewoon tussen een aantal drukke wegen ligt, maar als je in het park zelf bent, valt dit helemaal niet op.

Vlak bij Merrion Square liggen een hoop gebouwen van onder andere de overheid, het national Gallery en de National Library. Het zijn allemaal prachtige gebouwen, zeer indrukwekkend en al vele jaren oud.
Op de foto's zul je er enkele van kunnen zien.

Mocht je ooit naar Dublin gaan dan is een bezoekje aan de National Libary zeker de moeite waard. Wat een prachtig gebouw, helaas stond hij deels in de steigers, maar de binnenkant was nog veel mooier. Prachtig bewerkt.
Naast de National Libary staat het National museum, ook hier even een kijkje in genomen en even naar het toilet (Wat hard nodig was).

Na een flinke wandeling kom ik aan bij St. Stephen's Green waar ik een bankje op zoek om mijn boterhammetjes op te eten. De duiven zouden er ook wel een hapje van lusten, maar dat gaat helaas niet door.
Aan de andere kant van het park hoor ik muziek, Jazz. Dus daar gaan we eens een kijkje nemen. In een muziekkiosk zijn er een aantal mensen muziek aan het maken. Erg gezellig, iedereen ligt of zit er voor op het gras. Het is erg leuk om te zien dat er mensen in pak zitten, moeders met kinderen, hele gezinnen, toeristen, studenten, enz. Allerlei soorten mensen zitten er te lunchen en naar de muziek te luisteren. Later zag ik dat er elke dag tussen 1 en 2 muziek wordt gemaakt.
Tegen het einde van de ' show' wagen een aantal mensen ook een dansje.

Ik moet toch toegeven dat ik het niet eens ben met de Lonely Planet wat betreft Merrion Sqaure. Ik vind toch overduidelijk St. Stephen's Green vele malen mooier. Ook dit is zeker een bezoekje waard als is het maar om te kijken naar wat voor mensen hier allemaal voorbij komen.

Na St. Stephen's Green kom ik op Grafton Street, ook hier wordt muziek gemaakt. Dit keer een wat andere soort, namelijk bas, drum, gitaar en viool. Ik heb er een filmpje van gemaakt en ga proberen deze op mijn site te zetten, maar of het lukt...
Het is erg leuk om overal de muziek te horen

Laughing

Ook als je verder Grafton street doorloopt staan er verschillende mensen muziek te maken. Ook zie je overal mensen staan met borden. Op deze borden staat reclame zoals kom hier eten of hier kun je kopieren. Het is een apart gezicht. De mensen die de borden vast houden staan vaak muziek te luisteren met een koptelefoon of te puzzelen.

Uiteindelijk kom ik dan met een grote boog weer terug bij O' Connelstreet, waarbij mijn hostel in de buurt is en het internetcafe waar ik nu zit.

De kamer bevalt me goed, ondanks dat er elke dag meer mensen bij komen. Het enigste nadeel is dat er om het kwartier een trein boven ons hoofd langs komt. Maar gelukkig is het goed geissoleerd. Dus hoor je het niet zo heel erg, maar het is een apart geluid.

Het weer is redelijk, gisteravond een bui gehad. Maar tot nu toe is het vandaag droog, een zonnetje dat regelmatig achter de wolken wegkruipt. Maar het is toch redelijk weer. Ik denk een graad of 15. Als de zon schijnt is het net lekker in een t-shirt.

Morgen ga ik richting Noord-Ierland, Belfast. Via het hostel ben ik een hostel in Ierland aan het regelen. Het nadeel is dat ze niet openemen in het andere hostel. Maar ik zal het zo dadelijk wel horen of het gelukt is. Het Hostel waar ik naar toe ga ligt vlakbij een studenten campus en het moet er volgens de Lonely Planet erg gezellig zijn.
Mijn bedoeling is om hier minimaal tot maandag te blijven, dit omdat ik ook in de omtrek van Belfast wat dingen wil bezichtigen.

Maar wie weet veranderd het nog...

Vanavond ga ik samen met het meisje uit Oostenrijk naar Temple Bar. Dit is de belangrijkste wijk in Dublin vol met kroegen en hier moet je als toerist geweest zijn. Dus ik ben benieuwd wat het ons bied en of we het ermee eens zijn.

Reacties

Reacties

eelco

leuk die uitgebreide verslagen! Pffff ben nog steeds helemaaaaaaaaaaaal niet jaloers hoor, werken is ook ontzettend leuk :-(

veel plezier in belfast, ben erg nieuwsgierig hoe die stad is!

Martine

jihaaaah, lekker aant genieten!

liefs Martine

ps. toch nog een lonely planet gevonden!?

Carla

Hoi Vera, heerlijk om zo met je mee te reizen! wat heb je in een paar dagen al veel gezien! prachtige foto's! Erg leuk en ook super van je vind ik dat je al zoveel mensen hebt ontmoet en je met hen weer nieuwe avonturen aangaat.
Geniet geniet. Ben benieuwd waar je ons morgen mee naar toe neemt
liefs van carla (alphen deze keer om het je mam makkelijk te maken:)

Maarten

Wat Eelco zegt.......werken is ook leuk.......hmmmmpf humbug...

Leo

mooie foto's maar die wachters staan bij ons niet op de foto of zijn het die palen bomen ????? geniet er van groetjes Leo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!