Vera in Zuid-Afrika

De eerste 2 dagen

Eindelijk ben ik dan in Ierland

Laughing

De reis ging prima, alleen een uur vertraging in verband met het slechte weer. Maar het is vakantie dus wat maakt dat uit. Eenmaal op het vliegveld in Dublin ben ik op zoek gegaan naar de bus. Al gauw kwam ik een toerist information tegen, hier gevraagd en al snel wist ik welke bus ik moest hebben.

De bus liet even op zich wachten, na een kwartiertje kwam er dan toch eentje die mij naar O' Connelstreet bracht. Deze halte was om de hoek bij het Hostel. Helaas wist ik dat nog niet en heb ik eerst de halve stad door gelopen voordat ik bij het Hostel was. Wat bleek ik had de kaart verkeerd gelezen (Blijft lastig als je hem op zijn kop houdt

Tongue out
). Maar goed tegen een uur of 8, Ierse tijd, was ik in het Hostel aanbeland.

Even wennen aan het engels, maar het gaat steeds beter. Een tijd heb ik met een man zitten praten, af en toe wat miscomminicatie, maar uiteindelijk hebben we dan toch een gesprek gevoerd, dat nog ergens over ging ook

Wink

Het hostel ziet er goed uit, aardige mensen en heerlijke bedden. Ik slaap op een kamer met 15 andere vrouwen, al waren er vanacht maar 6 andere. Dus lekker rustig.

Vanochtend, 10 juni, na een nogal koude douche (daar wordt je wakker van), een ontbijt met alleen brood en jam, raakte ik aan de praat met 2 mensen uit Nederland. Zij hadden net een rondtour door het zuiden van Ierland gemaakt en waren nu voor een paar dagen in Dublin, waarna ze naar London doorgingen.
Een uur later, kwamen we in het gesprek aan bij Dublin en wat ieder wilde gaan doen. Ik had wel een aantal sightseeings die ik graag wilde zien. Nu vroeg het meisje of ik het leuk zou vinden om met hun mee te gaan vandaag, zo lang ik zelf wilden. Dit leek me gezellig en fijn zodat ik even aan het engels en de stad kon wennen.

Zo zijn we bij de volgende sightseeings beland:
* Trinity university (Prachtige gebouwen met daartussen veel groen, erg indrukwekkend)
* Het standbeeld van Molly Malone
* Dublin Castle (Indrukwekkend, al is er niet zoveel meer van over. Nog 1 toren van de 4. Goede rondleiding en natuurlijk zalen waar je versteld van staat)
* Kilmainham Gaol (Dit is een gevangenis, inmiddels al meer dan 50 jaar in meer in gebruik. Dit is het meeste indrukwekkendse wat ik vandaag gezien heb. Het is nog helemaal in oude staat en de west vleugel was het oudste deel. Daar zou niemand graag willen overnachten. Koude rillingen kreeg ik er van.)
* Irish museum of modern art (Hier ben ik alleen omheen gelopen, omdat het een mooi gebouw was en de entree zag er erg indrukwekkend uit.)
* Saint Patrick's Cathedral (Ik heb van veel mensen gehoord dat dit een prachtige kathedraal was, maar ikzelf vond hem nogal tegen vallen, daarvoor was ik in een andere kerk geweest en die was prachtig.)

Verder heb ik een hoop van de stad gezien, weer een keertje verdwaald en op ongeveer elke hoek zie je een kerk staan. Echt niet normaal hoeveel ze die in Ierland hebben.

Na mijn kop soep, als avondeten, raakte ik aan de praat met een meisje uit Oostenrijk. Zij is in Ierland op zoek naar een baan in een Hotel. Erg leuk zitten kletsen en hard gelachen om het slechte engels dat we beide spreken.

Morgen staat er een museum over de Ierse geschiedenis op het programma en verder zien we wel ...

Reacties

Reacties

Lisette

Wat klinkt het nu al ontzettend gaaf zeg!!
Ik word jaloers...haha.

Fijn dat je kamer je goed bevalt. Het Engels zul je idd erg snel leren spreken. Wat heb je al veel gezien vandaag. Mooi zal het daar zeker zijn.

Ik ben benieuwd naar foto's.

Ik wens je nog heel veel plezier de komende tijd

Liefs Lisette

lia

hi Vera, wat een belevenissen al! klinkt goed! ha ha en ja een kaart op zijn kop houden, waar ken ik dat van;) Geniet, wij genieten mee! liefs Lia

Maarten

Wat een gesprek met een man!!!!!....ik heb je spullen al naar je moeder gebracht :) nee hoor, erg leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.

X Maarten

Arja

Hallo Vera,
Veel plezier in Ierland. Het is een heel bijzonder land en vooral heel mooi. Ik hoop dat je er net zo geniet als ik, jaren geleden.

Hartelijke groeten,
Arja

Hans en Irene

Ha Vera,

We hebben je gevonden en genieten volop met je mee!

Groeten, Hans en Irene

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!