Vera in Zuid-Afrika

De hoogste sprong van mijn leven …

De zenuwen gieren door je lijf
Terwijl je over de brug naar het middenstuk loopt
Sommige mensen praten gehaast en andere zijn er stil van
De bungee man verteld enkele basisregels, waarnaar je het platform mag betreden

Iedereen loopt door elkaar en wacht gespannen op zijn beurt
Daar gaat de eerst en we volgen het allemaal op het scherm
Na zijn sprong klapt iedereen hard in zijn handen
En beseft dat hij deze sprong ook gaat maken

Dan is het jouw beurt en wordt je uit de groep meegenomen
Je zit op het krukje te wachten en ziet de andere mensen rond lopen
De banden worden om je benen gedaan
Vervolgens loop je verder naar het volgende krukje

Daar worden de touwen rondom de banden gedaan
Ingrid zit tegenover me met een grote glimlach
Vervolgens kan ik niets anders doen dan ook glimlachen
Vele foto’s worden er ondertussen gemaakt

De man die mij helpt vraagt hoe ik heet en waar ik vandaag kom
Vera en Holland is mijn gespannen antwoord
Oo, een kaaskop ben je en dit kan ik alleen maar bevestigen
Vervolgens komt er een tweede man en beide tillen ze me op naar de rand van het platform

Daar sta je dan met je tenen over de rand
Op verzoek van de bungee man zet ik mijn tenen zover mogelijk over de rand
Ik kijk naar beneden …
Jeetje dat is diep, maar wat een prachtig riviertje stroomt daar beneden
Dat zijn de enigste dingen die ik op dat moment denk

Spreid je armen wordt er gezegd en je hoofd naar achter
Inmiddels is mijn ademhaling rustig geworden maar mijn gedachten vliegen alle kanten op
De bungee man roept 5, 4, 3, 2, 1, Bungee
Ik wordt geduwd en spring tegelijk

Daar zweef je door de lucht
Zo licht als een veertje
Je voelt alleen maar lucht om je heen
Tot dat je beneden komt en voelt dat je vast zit

Dat is een fijn en veilig gevoel
Je wordt weer omhoog getrokken
Blijft dan boven weer even stil staan
Voordat je de diepte weer in duikt

Na vele malen heen en weer te zijn gegaan
Komt er eindelijk de man naar beneden die je ophaalt
Als ik in de zitpositie hang geeft hij mij een hand
Nice to meet you zegt hij
Wel een beetje een rare plek om elkaar hier te leren kennen

Eenmaal boven worden alle touwen losgemaakt
Wordt ik aan een hand omhoog getrokken
Na snel een foto gemaakt te hebben
Loop ik het platform weer op en heb ik de sprong van mijn leven gemaakt

Ik ben gesprongen van de hoogste brug van de wereld
Die 216 meter hoog is en in Zuid-Afrika staat
Doe dat maar eens na …

Reacties

Reacties

Laura

Ik voelde bij het lezen al een naar gevoel in mijn buik of ik met je meegesprongen ben en dat dus nooit van mijn leven (zeg nooit nooit:-) )
Knap van jouw dat je dit hebt gedurfd.
brr,
Tot volgende week.
Laura

Moeders

Dit ga ik je beslist niet nadoen!!! Ben wel heel blij dat je het er levend hebt afgebracht en benieuwd naar de foto's en het filmpje.

Lisette

Jeeetje....
Ik ga het je niet na doen.

Maar het zal een gaaf gevoel zijn.

Opa Pieper

hallo Vera, "fijn dat je er nog bent" lijkt mij de goedeopmerking bij zo'n avontuur waarbij je in het geheel niet weet hoe goed+hoe vaak het te gebruiken materiaal wordt gecontroleerd terwijl je ook niet weet wat e.e.a. betekent voor druk op hoofd en bloedvaten etc. Beste HELD, wat mij betreft hoef je het niet nogeens te doen. Graag tot ziens in NL
en dan liefst in goede conditie !! groetend, Opa P.

Kees

Prachtig beschreven overigens, die sprong. En ik wordt al misselijk als ik er alleen maar aan denk....dus ik doe het je niet na. Ik maak wel een klein sprongetje van blijdschap als ik je volgende week op Schiphol weer door de schuifdeur zie ik komen. Veel succes en pleizer je laatste week

Marjella

Whoehoeeeeeeeeeeeeeeee je bent ook gesprongen!!!!!!! TOPPER!! :D

Dikke X

albert

Wat kun jij dat goed navertellen.....................
Maar dat ga ik niet doen !!!!!!!!!
Albert Slaman

Maarten

Sluit me aan bij Marjella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!