Vera in Zuid-Afrika

Niet weer afscheid nemen …

Vandaag was het alweer de laatste dag van Hanny in Zuid-Afrika. De tijd is voorbij gevolgen en we hebben veel te weinig kunnen zien, maar helaas ze moet toch echt terug, maar niet zomaar, want we hadden voor vandaag nog een vol programma.

Na een prima ontbijt zijn we vertrokken naar het Kragga Kramma game park. Dit is een klein game park aan de rand van PE waar je veel dieren kunt zien. Aangezien Hanny nog geen giraffe en Rhinos had gezien, was het tijd om hiernaar toe te gaan.

We hebben er een flinke tijd rond gereden en ik denk bijna alle dieren gezien die er in het park rondlopen. Dit zijn giraffe, zebra’s, springbok, bontebok, kaapse buffel, buffalo’s, cheeta’s, neushoorns, everzwijnen en kudu’s.

De cheeta’s zaten in een apart gedeelte, omdat ze anders alle dieren opeten. Dus daar zijn we ingereden en de vorige keer dat ik hier was, zagen we geen een cheeta maar vandaag hadden we geluk. We zagen er 3 … Ze liepen voor onze auto uit en we bleven maar rondjes rijden om ze nog een keer te zien en nog een keer. Het zijn prachtige beesten en net grote katten als je ze ziet lopen. Prachtige beesten.

Vervolgens konden we bij het cafe ook nog tamme cheeta aaien, dus dat moesten we ook gedaan hebben. Daarnaast had ik als foto opdracht dat Hanny en ik op de foto moesten met een wild dier, dus op deze plek konden we prima deze foto maken. Het was super gaaf om deze dieren te aaien en ze te horen spinnen. Je kan het je misschien niet geloven, maar ze spinnen echt. Zoals ik al zei het zijn net grote katten.

Na flink wat uren rondgereden te hebben zijn we naar huis gereden, want Hanny had nog even tijd nodig om haar tas te pakken. Om 4 uur was het dan toch echt tijd om naar het vliegveld te rijden en de bagage in te laten checken. Dat gaf nog even wat probleempjes, gelukkig niet om de kilo’s maar om het feit dat haar vliegtuig naar Johannesburg al een uur vertraging had en ze maar 2 uur overstap tijd had. Na wat navragen kon haar tas gelukkig meteen doorgelabeld worden naar Amsterdam, zodat ze meteen naar haar vliegtuig kan lopen. In Johannesburg moet je namelijk altijd je bagage ophalen, omdat je van een nationale naar een internationale vlucht overstapt.

Toen was het tijd om afscheid te nemen …

Daar zag ik al de hele dag tegen op, want nu Hanny naar huis ging wilde ik maar al te graag mee. Graag wil ik iedereen in Nederland ook weer zien en ik ben het zat om afscheid te nemen. Aan de andere kant heb ik nog een enorm leuke week voor de boeg en daarna kom ik ook naar huis.

Na elkaar flink wat knuffels gegeven te hebben, er flink wat tranen gevloeid te zijn, liep ze dan toch door de douane en zie ik haar over ruim een week weer.

Een beetje verdwaasd en op de automatische piloot ben ik naar de auto gelopen en naar huis gereden. Een voordeel van het feit dat ik al langer in PE woon en de weg op mijn duimpje ken. Eenmaal thuis heb ik een tijdje op mijn kamer gezeten om alles even te verwerken en me te realiseren dat het bezoek weg is maar dat ik over 10 dagen ook terug ben in Nederland.

In de avond heb ik samen met Ingrid gegeten en daarna rustig op mijn kamer een filmpje gekeken. Even bijkomen van de afgelopen weken, alles de revue laten passeren en nog rustig nagenieten. Met deze gedachten ben ik gaan slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!